tisdag 6 september 2011

Dagis med stort D

Så var det äntligen dags för dagen D som i dagis. Fattar ni att min lilla bebis gick genom dörren på ett dagis idag!?

Jag var ju såklart den som var mest förväntansfull av oss eftersom att Keila inte hade någon aning om att vi skulle börja inskolning idag. Halv tio störtade jag, Keikei och Henrik in genom dörren på förskolan och det gick så bra. Keila tog kommando direkt och körde bokstavligt talat över de andra barnen med dockvagnarna. Jag sa till den ena fröken att de får hålla koll på henne och hon svarade mig: "Du behöver inte vara orolig vi kommer inte tillåta att någon är elak mot henne".
"Jag tänkte mer på de andra barnen då. Keila kan vara lite hårdhänt ibland..." ;-)

När det var dags att lämna en timme senare fick Keila en depression, hon ville INTE med mig och Henrik hem. Bådar ju ändå gott inför det som komma skall. Var det inte någon som sa att små barn känner sig ensamma på dagis? Well, inte denna ungen... Hon har redan vänner där.

Keilas välkomsthälsning på dagis.

Dagistjejen redo för första dagen.
Men hon ville inte ha pippilotter så vi gick dit utan.

Efter dagistimmen körde vi till våra bästa vänner för lite våfflor på kungens tofflor och skvaller.
Det var ju ett tag sen sist ;-)

"Lek nu fint barn så att mammorna kan sitta här och sola i lugn och ro.."



Tuffe-uffarna vågade gunga i den stooora dooonan!

Tillbaka i Shabby Chic-villan blev det brrrum-brrrrum lekar.

Tycker ändå Keila har en ganska sund inställning till bilar med tanke på att jag prackat på henne rosa volanger och dockor hela sommaren. Ja det är nästan så att jag blev lite tårögd... av lycka alltså...
Och glöm nu inte notera alla "rabiata feminister" ;-) hon har BYXOR!
Fantastiskt!

15 kommentarer:

  1. Så söt outfit idag kul med dagis!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Oh va KUL!
    Vi håller också på att skola in vår Ella.
    Nu får vi hoppas att de inte blir några bakslag för nån av våra tjejer utan att de fortsätter lika bra som de börjat ;)
    Tur de har dockvagnar där, hehe!

    SvaraRadera
  3. sv. det är självklart ok att bli förbannad.

    Och hade jag misshandlat ett barn eller attackerat dig så hade du haft min fulla förståelse för allt som skedde här.

    Men jag var ju inte ens otrevlig. jag var ju saklig och artig, trots angrepp från dina vänner. Det var helt oprovocerat.

    SvaraRadera
  4. Skönt att det gick bra på dagis!! Börjar det så blir det nog inga problem senare heller.

    SvaraRadera
  5. sv. fast hur de KÄNDE och vad som är verkligt är två skilda saker, för gå tillbaka och titta i diskussionen så ser du att jag behöll både min värdighet och lugn precis hela tiden.

    adrian begår övergrepp på sitt barn. Det angår oss alla.

    SvaraRadera
  6. Lady dahmer, du skrev till Danni att hon riskerar att allvarligt skada sitt barn.
    Tycker jag var jävligt oförskämt av dig!
    Om någon skrev det till dig i din egen blogg så misstänker jag starkt att du skulle försvara dig ordentligt.
    Du håller inte heller så trevlig ton jämt.

    SvaraRadera
  7. Kom igen, släpp det nu!

    Kul att inskolningen gick bra, är själv sketanervös inför detsamma om 3 månader! Keila är så fin i hm koftan, en favorit här hemma :)

    Ida

    SvaraRadera
  8. Vad kul att det gick bra på dagis :). Jag tycker inte att det är en dag för tidigt att eran Keila ska börja nu. Barn mår bra av att träffa andra barn och samspela med dem. Den som
    Skrev att det var helt fel och höll sina barn hemma tills de var två tre år gjorde det nog mest för sin egen skull och inte för barnens. Jag var idag med min dotter och hälsade på på dagis. Det var så roligt och spännande. Hon ska får börja när hon är 14 månader. Kram på er, Josephine

    SvaraRadera
  9. Vilken lycka att hon verkar trivas!

    SvaraRadera
  10. skitsnygga ridbyxor, var är de köpta?

    SvaraRadera
  11. jag tycker det är trevligt att du säger dagis istället för förskola :D

    SvaraRadera
  12. Kul att Keila verkar gilla förskolan! Vi har precis skolat in Leon nu och i måndags var det skarp läge för första gången men det gick bra :-)

    SvaraRadera
  13. Jag är jätte glad att jag har hittat till din blogg! Älskar sättet du klär din dotter på, jag klär min 12 månaders dotter i precis samma stil :-)
    Kanske har att göra med att man är gammal flygvärdinna...;-)
    Kram och härligt att du står på dig mot alla mossiga tanter där ute!

    SvaraRadera
  14. Usch fick tårar i ögonen nu när jag läste dagis inlägget. Min lilla sessa ska oxå börja dagis om två månader... Är skitnervös för de..

    SvaraRadera
  15. Hahaha!!!!
    Jag gillar dig! :)

    /Maria

    SvaraRadera