torsdag 1 november 2012

Vad är väl en gala på Cirkus?

Så himla mycket ska ni veta.
Det betydde så mycket att få sitta i publiken igår och närvara på en så viktig tillställning. På något som ligger mig så varmt och ont om hjärtat...

Eftersom att Henrik inte kunde vara ledig från jobb i två dagar tog jag med mig en annan som betyder mycket för mig, nämligen min vän Matilda.
Hon förlorade sin älskade lillebror Ola i cancer när han var 19 år och ingen förstår bättre än henne allt som hänt i mitt hjärta den senaste tiden.

Titti och jag hade sminkat oss och fixat oss från topp till tå inför galan men när Sonja Aldén sjöng
"Du är allt", och bilder visades på Linda som dog i inflammatorisk bröstcancer i mars 2011 och lämnade två små pojkar efter sig, brast det och vi liknade två vissna Zebror i klackaskor.
Så mycket känslor, glädje, tårar, skratt och rysningar drog igenom oss om vartannat. Det är något att se det på tv och så är det något helt annat att sitta nära, nära...

Utanför Cirkus på rosamattan.



Vi satt så nära scenen att vi skulle kunna hjälpa Renée att dra ut trosorna ur gumpalallan.

Love you.

Efterfesten innehöll lite mer livad musik och folk dansade för livet...


Tack än en gång för ert bidrag alla underbara människor där ute.
Jag vill bara att ni ska veta att jag kommer fortsätta denna kampen i Sophies namn. Jag kommer lägga ner armbanden så småningom men jag har andra planer för hur jag ska samla in pengar och bekämpa cancer, med er hjälp.
Inflammatorisk bröstcancer ska kunna botas i framtiden och VI ska vara en del av det.

Var stolta över era själva!
Och fortsätt bidra!

Jag älskar er.

9 kommentarer:

  1. Vad du är underbar! Och all kärlek till din vän Matilda, det visste jag inte att hon misst sin bror... <3

    SvaraRadera
  2. Behöver inget halsband, sätter mer än gärna in pengar ändå.

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att ni hade det bra! Ska bli spännande att se vad ditt nya projekt är :) KRAM

    SvaraRadera
  4. Förstår att det var känslosamt!!

    SvaraRadera
  5. Jag känner inte dig men har läst din blogg ett tag. Jag måste verkligen säga att du är en fantastisk människa. Du inspirerar och berör. Du bjuder på livet, precis som det är, varken tillrättalagt eller "på låtsas". Jag har själv två små kids och vet att puzzlet inte alltid är lätt att lägga. Så fortsätt precis som du är för du är avundsvärd.

    SvaraRadera
  6. Vilka pinglor! ;) Satt som en zebra framför tv:n jag med! Du är underbar gumman!

    SvaraRadera
  7. Gör så gott att höra att ni fick en härlig kväll, som betydde så mycket. Förstår att det var mycket känslor som rördes upp. Fortsätt att vara den du är Danni, med ditt stora varma hjärta.
    En go kram
    Essie

    SvaraRadera
  8. Linda lämnade 3 pojkar, en som bor hos sin mormor...

    SvaraRadera
  9. Också nyfiken på ditt nya projekt, fler sätt att bidra på är välkommet!!

    Så fina ni var också!

    SvaraRadera