onsdag 21 november 2012

Moules Frites och ensamtid

I måndags stack jag iväg på en tredagars, måndag kl 9.30 till onsdag kl 08.00 är väl iofs inte tre men jag klagar inte precis. Efter ett kort stopp i Oslo hade vi ett långt i Bryssel där jag passade på att handla små klappar till Keilas julkalender. Fattas bara några få nu! 
Åh, jag längtar så till den 1 dec att jag nästan spricker!

Frukost i Oslo

Spegeln i hissen på hotellet i Bryssel hade behövt lite kärlek.

Lunch!


Det var varmt och härligt väder i Bryssel och jag satt på en uteservering i flera timmar och drack kaffe och tänkte på en hel del ouppklarat som lurar bakom mitt hjärta.
Det var riktigt skönt att vara ensam ett tag.

Orientaliska kakor i en söt affär vid Rue Belliard.


Aaaah jag älskar att komma till länder där Department stores delat upp babykläderna i färger efter kön.
Nu sket jag mig nog i näven igen, men finns det något sötare än en ljusblå kofta på en nyfödd liten gosse eller en puderrosa till en nyfödd liten tjej.
Jag gick och klämde och kände och längtade och fick äran att köpa något i varje färg eftersom att båda mina systrar väntar barn!
En flicka och en pojke ska till våren berika vår redan rätt så stora familj.
Vi längtar!!!
The more the merrier!!!!

Här bor Ringaren enligt Keikei.

Till kvällsmat åt vi Moules Frites eftersom att jag tjatade hela turen ner.
Och jag var yngst i besättningen och fick således min vilja igenom.
Det var så gott att jag rullade hem mot hotellet.


Min jacka kommer från Mountain Works och kan köpas på Sea Life på Emporia och på Eriks i Limhamn. Den är suverän att packa ner i kabinväskan och värmer långt ner över knäna i dessa kyliga tider. Jag kommer leva i min tills solen och våren kommer i april.

Nu maratonmys med min pratglada dotter.

5 kommentarer:

  1. Åhhhh vad roligt med bebisar! Vem ska ha vad? Pojke till Alexandra?

    SvaraRadera
  2. Mysigt, men vad olika vi människor är när det gäller att tycka om saker. Själv gillar jag inte uppdelat på blått och rosa :-)

    SvaraRadera
  3. Ser ut att vara en mysig stad, Danni skönt med lite fint väder också. Alltid ett sant nöje att titta på dina fina bilder och läsa kommentarerna. Ha det så gott så länge, pussa söta Keila och hälsa Henrik så mycket.
    Go kram
    Essie

    SvaraRadera
  4. Skita i näven...hihi! Puderosa till tjejer ska det vara.

    SvaraRadera
  5. Skönt att bara få sitta och fundera en stund för sig själv! Och jag håller med, älskar rosa till tjejer och blått till pojkar men nuförtiden ska ju helst klänningar och rosa förbjudas på tjejer medans pojkarna ska bära dem istället ;)) kram!

    SvaraRadera