lördag 10 november 2012

Kung Fu-prinsessorna

Igår hade vi en mysig dag på Vellingeblomman med Hanna, Ellen och lille Hugo.
Vi snackade med tomtarna, ja även de som dragit ner luvan över ögonen... (!) och småtjejerna önskade sig både pannkakor och prinsessklänningar av alla stumma tomtar.

När man går på Vellingeblomman och julpyntet flyttat in som man faktiskt inser att julen är på väg...Snart är den här. Så himla mysigt och jag är i full fart med att fixa presentkalender till Krokusen.

Vi fikade på Farmor Idas Café där Keila betedde sig som en bortskämd brat för att hon inte fick en chokladkaka istället för lunch. Oh well, halva Vellinge kunde se våran strid och jag var genomsvettig när jag satte mig ner för att dricka min latte så betagen att jag glömde bort att äta lunch själv. Ibland kan Keila vara en riktigt elak ungejävel men det väger väl upp när hon senare ber om ursäkt och förståndigt påpekar att man inte får bråka med sin mamma...
Något säger mig att hon kommer glömma detta många gånger till.

Här viskades det ösnkningar kan ni tro...

En bil inomhus!?

Hanna och hennes söta barn.

"Nä, Keila, tomten svarar inte oss Så j-kla nonchalant!"

Två lyckliga tjejer fick varsin Disney-kula att hänga på sina rum och rosa inslagspapper som sedan användes till skjutvapen för att döda isbjörnar och pingviner (!?).

Här fick Hanna rycka in annars hade tomten strukit med...
"Pang Pang!"

Med varsin tablettask som "MammaKeila" köpt till flickorna.
Tack för en mysig dag i Tomteland.

Den här bilden snodde jag från Hanna, tycker Hugo och jag gör oss bra här.

8 kommentarer:

  1. Finfina bilder :-) Hoppas tomten lyssnat bättre än vad han svarar då :-)

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt, värt att köra ner från Göteborg för nästan :))

    SvaraRadera
  3. En riktig jäkla Top Notch dag <3
    Ellen pratar fortfarande om att hon & keila inte fick plats i bilen ;)

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha!
    Ungefär samma kamp hade jag med min 3åring förra helgen på Vellingeblomman! Kampade om kaka, att inte köpa allt, att inte allt glas skulle gå i golvet och att han inte skulle puckla på alla tomtarna med presentpapperet... Suck!
    Imorgon ska vi på att igen med ett nytt gäng mammor o barn. Wish me luck! ;)
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  5. Ser ut som om ni hade en mysig dag i tomteland, härliga bilder Danni.
    Ha en fortsatt go söndag, pussa Keila o hälsa Henrik så mycket.
    Go kram
    Essie

    SvaraRadera
  6. Vad söta småtjejerna är och ja Hugo me såklart. :) Blir du inte sugen på en till?
    Var har du köpt Keilas rosa UGG? Sugen på ett par sådana till min dotter. Vilken storlek har hon?
    Kram kram från mig.

    SvaraRadera
  7. Gulligt ställe, vart ligger det, är det nära Malmö? kanske man skulle åka till minsann! :)

    SvaraRadera
  8. Så jäkla söta de där kidsen! Nästa gång följer jag och Astrid med och lämnar våra önskelistor till tomten.
    Hoppas han är beredd på en lång en.. Puss & kram

    SvaraRadera