onsdag 7 november 2012

I'm on fire


Igår var jag på föräldramöte på Keilas dagis och när jag satte mig i bilen för att köra hem plingade det till och jag fick ett meddelande,

"Denna låten Danni, den påminner mig om dig. 
För när du känner dig ledsen över saker som hänt, sagt eller gjorts, 
så skruva upp denna låten på högsta volym och sträck på dig och slå dig över bröstet. 
För du är fantamig on fire! Allt som du har gjort detta året..
Jag är stolt över dig gumman.
Puss"


Och jag skruvade upp på högsta volym och körde genom Malmö och tårarna forsade nerför kinderna.
Det är när man hör sådant här som man stannar upp och tänker efter.
Att få höra sådana fantastiska ord om sig själv av Matilda, av Sophies föräldrar och bror, av min pappa, av kollegor i SAS och av alla er för mig okända läsare får mig att tro det om mig själv.

This girl is on fire
This girl is on fire

Åh, vad det gör ont i mig ibland.

3 kommentarer:

  1. Du förtjänar alla de fantastiska orden Danni!!!

    SvaraRadera
  2. Du är fantastiskt cool, snäll och imponerade Danni! Jag brukar inte kommentera men jag vill sååå att du ska känna detta från oss bloggläsare.

    SvaraRadera