lördag 10 november 2012

Att komma hem till lugn och nystädat

Det är oslagbart! Efter en lång arbetsdagfinns det inget skönare än att få komma hem till Keila och Henrik som lagat mat och tänt massor av ljus.
Och till råga på det har städerskan svept sin magiska hand över hemmet och det luktar fräscht och rent.
Tänk att vandra över golver barfota utan att ett enda dammkorn eller brödsmula fastnar på fotsulan.   Det är lycka för mig!
Jag förstår inte hur hon bär sig åt med vasken och spisen. Jag har under ett år inte fått det helt skinande rent men det ser nytt ut när hon varit här. Magiskt var det ja.

Eftersom vi båda jobbar mycket just nu och vill ta vara på varenda liten minut med Keilisen är det så värt pengarna med en städerska, speciellt när de gör den där riktig grovstädet som tar en hel dag för mig och som jag allt mer sällan hinner med. Thanks to Damerna Damm.

Vi leker "Lingaling" här hemma och äter frukost.
Senare ska vi bege oss ut en runda.




Keilas kök skiner också rent. 
(Från Kidskraft).

Jag är en hystersik pedant och älskar när det är rent och undanplockat. 

Puss på er denna lördag!

4 kommentarer:

  1. Så fint ni har det.
    Älskar Keilas kök.

    SvaraRadera
  2. Men Gud så underbart! Erat hem! Keila! Allt!! Puss på er finingar!

    SvaraRadera
  3. Håller med! Fint hem och älskade Keilas kök! Måste jag kolla upp till min Ella :)
    Ha en fin helg!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  4. Mattan i keilas rum, var är den ifrån tro?

    SvaraRadera