måndag 26 november 2012

Ho ho, pojkkläder!?

Bilder från Livlyclothing.com

Jag älskar Livly för deras klassiska barnkläder.
Det är så himla sällsynt idag och man får verkligen leta efter fina kläder.

Värst är det till pojkar som man ska klä som en liten mini-version av pappan. 
Tycker inte det är så charmigt på en nyfödd, men absolut på en lite äldre pojke. 
Ni vet ju att jag älskar det här med tönt-matchning. 
Jag försökte hitta en ljusblå body till min systers bebis men icke! H&M, Kappahl och Lindex, det finns inte. Inte om du vill ha en gräslig bild på bröstet. Nalle Puh eller en bil eller något annat fult.
Funkar väl på en lite äldre pojke. Jag förstår liksom inte grejen med de här företagen, allt flickigt är så jävla flickigt, vitt och ljusrosa små rosetter och blommor. 
Men det finns inget motsvarande för pojkar.
Ingen vit eller ljusblå body, inget för nyfödda.
 Nä, där ska man gå på skjort-bodys eller piké direkt. Och jeans i strl 50!!! Vem tar på jeans på en alldeles nyfödd!?
Det ska ju vara mjukt!

Varför får små gossar inte vara nuttiga?
Varför ska jag behöva flyga till Tyskland eller Spanien för att köpa 
mjuka ljusblå koftor till min systers bebis?

Det är tur jag har det jobbet jag har för jag vägrar köpa en svart kofta 
med bruna armbågslappar till Vendelas lillebror. 


Hur svårt kan det vara?
Är det bara jag?

Kläderna är från Pili Carrera, ett spanskt favoritmärke.

15 kommentarer:

  1. Nääääää, det är jag också, åtminstone. HIttils har jag bara hittat helt vtt i strl 50-56 till lillebror. Tur ja, att du jobbar som du gör - får bli långa inköpslistor att skicka med dig, speciellt till Spanien, ja! Puss, storasyster

    SvaraRadera
  2. Och kolla även in emile et Rose från Frankrike. Det finns på Baltzar Barn. Fiiiiiint...

    SvaraRadera
  3. Ja men pojkar ska inte vara söta, de ska vara tuffa och aktiva, flickor ska vara söta och ha små rosetter och klänningar, det är ju så att de är olika, gillar inte när man experimenterar med könsrollerna. /Malin

    SvaraRadera
  4. gud så gulligt!!! älskar spets och krås på bebisar, pojkar som flickor. men när jag satte gulliga kläder på lillebror trodde så gott som alla att han var en flicka. inte för att jag bryr mig om det iofs.

    SvaraRadera
  5. Jag håller med. Jag är allergisk mot allt som har tryck på magen. Just till killar ska det vara tufft. Varför kan inte pojkar vara söta? Så fina pojkkläder du lagt ut. Man skulle skickat en inköpslista till dig när du är iväg.

    SvaraRadera
  6. Detta från Ralph Lauren tycker jag är sött http://www.babyshop.se/coverall-gift-box-faded-summer-blue/p/48433

    SvaraRadera
  7. Man vill ju inte att ens pojke ska se tjejaktig ut så hellre tuffa kläder än de där.

    SvaraRadera
  8. Har du varit på barnens hus? De har ljusblått,rosa och vitt i sitt sortiment

    SvaraRadera
  9. Ååå jag håller med dig! Kräks på små bebisar som ser ut som gamla gubbar. Gulligt ska det vara på bebisar, pojkar som flickor :)

    SvaraRadera
  10. Åh vilka vilka underbara kläder, kom inte på ryska sidan ojoj fint!!
    du.. flyger du fredag? PUSS

    SvaraRadera
  11. Gumman du kan alltid besöka Benniton för de har jätte söta ljus blåa kläder till pojkar..jag köpte mycket till min son därifrån när han var bebis :) kram

    SvaraRadera
  12. Kappahls serie Newbie har väldigt fina kläder att erbjuda, även pojkar. Har du kollat den? Kram

    SvaraRadera
  13. Kolla små hjärtan i Höllviken, på Toppengallerian!! Massor sött och fint! Kramar /

    SvaraRadera
  14. Du kanske gillar mina asiatiska barnkläder då? kolla gärna, priset är förhandlingsbart, jag vill gärna bli av med nåt! :) Messa mig i bloggen isåfall: http://nongmyklader.blogg.se

    SvaraRadera
  15. Danni kolla inne på babyland.
    Dom har ju hur mycket som helst ,
    Du kommer vilja köpa allt !!!

    SvaraRadera