måndag 19 november 2012

Julmarknad på Svaneholmsslott

I lördags hade vi en middag hemma hos oss med lite vänner. Istället för en flashig cocktail till fördrink värmde jag årets Blossa-glögg, som var med japansk ingefära och fick godkänt av japanen, och hade pepparkakor och blåmögelost till snacks. Väldigt uppskattat av våra jul-törstande vänner.
På söndagen åkte vi till Svaneholmsslott för att gå på julmarknad och för att träffa tomten...

Högsta betyg på årets glögg.

Tjejerna frossade i pepparkakor och "fis-ost", tihihi!


Så fort kameran åker fram kommer lägger hon upp den här minen.
Inte så mycket att göra åt saken.
Det här är hennes "snygg-min" helt enkelt.


Liisa fick också följa med. Det är sällan Liisa får stanna hemma i lugn och ro.
Jag bara fasar för den dagen då vi råkar glömma henne någonstans...

"Söööpa kransar!"

Det var roligt att springa i slottets trappor som en riktig prinsessa.

Uppe på vinden satt tomten och tog emot önskningar och gav några förskotts-klappar.

"RÖR INTE GRANEN!"

Venna tog i hand.

Här har Keila redogjort för allt hon önskar.
Jag fick gå in och avbryta för hon önskade och önskade....och önskade.
Det gäller ju att passa på!

Äpplekaka och julmust fick avsluta myset på slottet.

12 kommentarer:

  1. Den 1:e och 2:e december är de dags för julmarknade i Folkets Park i Trelleborg. Mellan 12-16 båda dagaran, klockan 14 på lördagen kommer dessutom luciorna och sjunger.
    Där ska jag ha STÅND, så jag tycker du dra dit din lilla söta dotter och alla du känner. För du fick vl ändå inte nog av mitt STÅND under Mikaeli?! *Mohaha*

    PS. Går de fortfarande att beställa armband?

    SvaraRadera
  2. Men vilken jättesöt mössa Keila har :)vart har ni köpt den?

    SvaraRadera
  3. Åh va härligt... Nu kommer julkänslorna smygandes...
    Ingen glögg än, men det lät gott...

    Ella är livrädd för tomten, Keila verkar ha bättre kolla på hur snäll han är.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Mysiga stunder!:) Hoppas du har det bra! kram

    SvaraRadera
  5. Fasen att vi missade det!!!
    Älskar sånna tillställningar!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  6. Visst e det en härlig julmarknad där...jag har varit där två gånger, jag älskar julmarknad i den miljön....bara snön som fattades...kramiz

    SvaraRadera
  7. den där mössan... den är för söt! keila också.

    SvaraRadera
  8. Asså, Danni! Keila är nog fan den sötaste lilla människa jag sett! Lilla loppsan!

    SvaraRadera
  9. hahha ÄLSKAAARR Keilas snygg-min ;) <3 Vad mysigt ni har haft!
    Jag har en award till dig eftersom jag älskar din blogg så mycket! Så om du vill får du gärna titta in hos mig så har jag några frågor som det skulle vara kul om du ville svara på ;)

    SvaraRadera
  10. Åh nu vet jag inte om min kommentar försvann eller inte! Älskar iaf Keilas "snygg-min" och din blogg och har därför en award till dig med lite frågor som skulle vara kul om du ville svara på (så titta gärna in ;) Puss!

    SvaraRadera
  11. Jag bara undrar, hur stor är Keilas docka ? Och vart kan man köpa just den dockan Keila har? :) Har kollat runt på nätet, men verkar svårt att hitta.. kanske är lättare att hitta i Danmark? Vore hur som helst tacksam för svar :)

    SvaraRadera
  12. va mysigt me julmarknad!
    jag skickade iväg ett mail till dig imorse hoppas de kom fram!?

    SvaraRadera