tisdag 27 november 2012

Julstädat by Damerna Damm

Tänk såhär, man vaknar och det känns i hela kroppen att det är dags för årets julpynt att komma fram.
På förmiddagen får du besök av Damerna Damm som julstädar hela våningen, du själv åker en runda till Ikea och Ilva och blir julinspirerad, stannar till på Buketten och köper julstjärnor och lila ljung att sätta i blomsterlådorna. När du kommer hem doftar det städat och fräscht och du kan bara gå igång med att börja julpynta. Detta är dagens sanning! Dagens i-landsbonus!

Mind the Flos som hänger på sniskan och jag gjort ganska så exakt i snart ett år. 
På stolen i hörnan ligger min pärl-versktad.

Julstjärnorna är uppe, fönsterkarmana avdammade och färska rosor i vasen.
Lyktan är min 30-årspresent från Sophie.

Vill ni ha ordning och reda på städningen så tycker jag ni ringer tjejerna på Damerna Damm.
Nu har de varit hos oss ett par gånger och jag är lika nöjd varje gång och det underlättar två hårt arbetande småbarnsföräldrar och det faktum att de gör den där grovstädningen som faktiskt tar ett par timmar gör det så mycket lättare att valsa runt med dammsugaren mellan gångerna.

Henrik frågade mig vad jag önskade mig i julklapp och jag svarade, 
"Att vi behåller vår söta städerska läääänge!"

Måste vara veckans julklappstips!



11 kommentarer:

  1. Hej Danni! Är onekligen väldigt frestande att skaffa städhjälp. Hinner knappt med och då är det bara jag och min sambo som "stökar" ner. Vågar knappt tänka på hur det kommer bli den dagen det finns små telingar i hemmet. Vad ligger städhjälpen på i pris på ett ungefär?
    Vi bor i en lägenhet på ca 75 kvm. Tack för en underhållande och öppenhjärtlig blogg!

    SvaraRadera
  2. Hej.

    Det är verkligen skönt att ha denna hjälp, jag föreslår att du kontaktar
    Dammerna Damm antingen på telefon 040-6854585 eller
    E-post: kontakt@damernadamm.se får ett kostnadsförslag.

    Lycka till!
    Danni

    SvaraRadera
  3. Åh, önskar de fanns där jag bor... Det har varit svårt att få någon bra städfirma rekommenderad till sig här i stan. Och jag vill gärna ha en rekommendation från någon som jag "litar" på. Så skönt att bara få pynta! :-)))) Den roliga biten, liksom!

    SvaraRadera
  4. Låter så underbart!:) Och klart du inte har något perfekt liv fasad. Du är härlig och ärlig, djup och ytlig:) Allt i blandad kompott!

    SvaraRadera
  5. Åhhhhh det låter som en dröm!! Underbart! ;)

    SvaraRadera
  6. Underbart! Jag tror jag snor din julklappsönskning, vill också känna känslan och doften av nystädat! Danni, bry dig INTE om vad andra säger, skriver - deras åsikter handlar om allt annat än dig, kom ihåg det! Klart du ska leva det liv du/ni vill leva oavsett andras åsikter. Vi som följt dig vet att du/ni, precis som vi andra, har bra dagar och mindre bra dagar. Glädje, sorg, lycka, förtvivlan, kärlek - LIVET! Ta hand om familjen och kör på. Trevlig advent från ett snart snövitt Umeå.

    SvaraRadera
  7. Jag skaffade fönsterputsare för ett tag sedan, bara det var en lyx och jag kan säga att det lutar åt städhjälp med. När man har 2 barn vill man göra något annat än städa. Som du skriver jobbar man om dagarna och som du som dessutom inte kommer hem var dag så är det guldvärt att någon annan städar och du kan ägna tid åt din dotter.

    SvaraRadera
  8. Jag gör precis likadant. 2 ggr i månaden, och det är värt varenda krona! Jag köper mig/oss hellre fria från att göra tråkiga saker om jag har möjligheten, och vi slipper allt gräl om vem som gör vad. Heja hemstäd! / Jenny ( Cramo) :-)

    SvaraRadera
  9. Ja vi har städerskor (inte därifrån iofs) men det är sååååååååååå värt det!!! På fredag kommer dem och gör rycket som dem gör var 3:e vecka, lööööv it !!

    SvaraRadera
  10. Åh, jag ska också anlita städerska när jag börjat jobba! FASIKEN vad skönt. Lätt värt att jobba någon timme extra istället... :-)

    SvaraRadera
  11. Så fint och mysigt ni har det! Njut av ert vackra hem!

    SvaraRadera