måndag 30 januari 2012

The weekend

Efter en jobbvecka körde vi helgmys med Moules Frites hos mina föräldrar i fredags. 
Till det? Vitt vin såklart... Perfekt start på helgen.

På lördagen gick vi med mormor Ulla på torget i Trelleborg och köpte tulpaner. 40 kr/buketten. Jättefina är de och står minst en och en halv vecka.

På lördagen var Henrik ledig och en av Keilas mostrar erbjöd sig passa så att vi skulle kunna gå ut och äta själv. Vi gick till Mrs Brown och efter det gick vi till Koi och drack drinkar. Det blev en sen kväll som vanligt...

Igår drog vi på Keila overallen och gick till min syster där vi bjöds på frukost och sen lekte vi på en lekplats i närheten. Tänk om alla helger kunnat vara såhär mysiga och lediga ;-)

Keila fick välja färg och det blev mörklila och vita.

Med (min) mormor Ulla på äventyr.
Keila älskar gamla tanter och gubbar, hon hälsar så artigt på alla och bugar sig långt ner när hon säger adjö. Lillgammal? Näää ;-)

Jag fyndade det hög kruset på torget för 50 kr. Har lite dille på blåmålat porslin för tillfället. 
Risskålen har jag knyckt hos farmor Yoko.

Tulpanerna

Lördagskvällens förrätter.
Fiskbulle på ekologisk torsk och krabba och min var med
 tunt skivad champinjon med riven fårost och vit tryffelolja.

En hel söndag utomhus resulterade i en förkyld unge idag. Men det var skönt med frisk luft i lungorna.

Hoppas ni haft en mysig helg.
Och att ni är friska och krya.

1 kommentar:

  1. Underbara bilder, Danni. Kan riktigt se Keila buga, he, he.
    Pussa henne från mig och hälsa Henrik så mycket.
    Stor go kram.
    Essie

    SvaraRadera