onsdag 4 januari 2012

Det blåser!

Vilken dag att arbeta på...!
Det blåser så mycket att jag trodde frukosten skulle komma upp när vi gick ner för landning.

Nu är jag i Palanga och ska möta upp besättningen klockan 18 för lite middag i restaurangen.
Jag skulle kunna äta en hel ko, jag drack en yoghurt vid åtta imorse. That's about it.

Min syster "Oulla" passar småskrabborna hemma hos oss och jag får lite mms då och då.

Den här fick mig att skratta högt när jag slog på telefonen. Hahaha! Busungar.

"Ratten" (Trassel)-mys

3 kommentarer:

  1. Palanga låter exotiskt, haha - var?

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag önskar verkligen att du, som flyger jämt och är van, kan svara mig.. Jag har egentligen aldrig varit flygrädd förut men på sistone så har jag utvecklat nån sorts skräck/rädsla. Jag tror att det mesta grundar sig i när vi skulle flyga mellan Honolulu och Maui för ett år sen (med ett litet plan med bara 20 platser i) och det blåste så pass hårt att de var tvungna att gå ner på sniskan och vi landade på ena hjulet och sen på andra och studsade fram och tillbaka.. Det gick ju bra tillslut men jag blev rädd. Och efter det är så jag himla rädd för minsta lilla turbulens. Jag flyger ändå "ganska ofta" typ 7 ggr per år. Men jag är verkligen livrädd så fort det är turbulent eller som när vi åkte till Barcelona igår så var det riktigt skumpigt och kapten bad t o m crew att sätta sig och de släckte ner. långt innan vi landat. Ska man vara rädd då eller vad gör man och hur kan man göra om man är riktigt rädd? Blir du nånsin rädd? Tacksam för svar! Och tack för kanonbra blogg, läser varje dag! /M

    SvaraRadera
  3. Är du aldrig rädd när du flyger?

    SvaraRadera