torsdag 19 januari 2012

Var är Henrik?

Och vad har du gjort med honom?

I tisdags var jag ute och flög och när jag landade hemma hade Henrik gjort viltgryta och kokt potatis...
Fattar ni? Han har aldrig lagat mat till mig/oss förut. På fem år har han aldrig stått i köket annat än för att plocka fram frukosten eller tömma diskmaskinen.
Och grytan var riktigt god!

Igår checkade jag ut samma tid och när jag kom hem hade han stekt kycklingklubbor med pommes och bearnaisesås... Dessutom hade han varit och handlat, tvättat, bäddat sängarna och röjt här hemma.

Och hör på denna då, imorse när Keila vaknade efter att ha sparkat mig i ryggen hela natten och dessutom gett mig en lavett som ekade i hela sovrummet, går han upp med henne och klär på henne, ger henne "lääälläää", och går iväg till dagis. Och när jag stiger upp och kommer ut till köket har han bakat croissanter...!!! Ok, färdigbakade så de ska bara in i ugnen men ändå! Haha!

I can get used to this ;-) Men så jobbar jag ju lite mer nu och då behöver man dela mer på sysslorna.
Denna vecka jobbar jag alla dagar utom söndag...

I eftermiddag ska jag till Ålesund, (jag var där igår också och det är inte skoj att komma in med en liten CRJ när det blåser så...), och sedan ska vi en tur till Amsterdam innan jag skyndar hem. Längtar redan hem till min huslige man faktiskt. Kanske har han sytt gardiner till köket eller nåt?

"Who aaaaaare youuu?"

Någon har verkligen tagit åt sig efter vår senaste "diskussion" ;-)

13 kommentarer:

  1. Hahaha, man vet ju annars hur sådana diskussioner slutar egentligen...det håller en vecka eller så, sen är de lite lata igen ;-)

    SvaraRadera
  2. Fan vad gött! Den diskussionen har vi ofta och den dragen han tar sig i kragen som Henrik nu gjort så får han kanske "flytta hem" igen! Ja, we r on a break and I hate it! Men stort grattis till dig Danni, det förtjänar du :)
    Kram Ida

    SvaraRadera
  3. Heja Henke!!! Bra jobbat Danni. =)

    SvaraRadera
  4. Underbart! Även gamla hundar går att lära sitta eller vad man säger :P

    SvaraRadera
  5. Haha, diskussioner är nödvändiga! Extra trevligt när de gör resultat!
    Njut!

    SvaraRadera
  6. Njut, du är värd det. Precis som du skriver ska man ju dela på det :-)

    SvaraRadera
  7. hahaha fan va gött, han får gärna "smitta" av sig lite på Anders här hemma, speciellt när det gäller matlagningen ;)

    SvaraRadera
  8. Är du möjligtvis gravid? ;)

    SvaraRadera
  9. Du skriver så härligt! Älskar det!

    SvaraRadera
  10. Ha ha!!! Va härligt!

    Åh ÄLSKAR din blogg!!

    Tänk va roligt om han sytt gardiner haha!!

    SvaraRadera
  11. Haha, antagligen ett av mina favoritinlägg hittills :)
    Det är så lustigt, för jag hittade hit genom en annan blogg som bashade dig för att "du klär Keila endast i rosa och tvingar henne leka med dockor", och eftersom diskussioner är kul (att följa, inte att ta del av....) så fastnade jag här efter 2-3 inlägg. Nu minns jag inte ens vilken blogg det var som länkade dig.

    Jag måste nog följt din blogg i minst ett halvår nu, och det som är kul är att det här är första gången jag fått för mig att kommentera, och det är även första gången jag inser att du måste vara en av mina favoritbloggar! Och jag läser sjukt många. Onödigt många.

    Så ja, fortsätt så!

    SvaraRadera