söndag 22 januari 2012

Dinsey on ice

Disney on ice kom till Malmö i torsdags och eftersom att moster "Oulla" jobbar med produktionen på Arenan fick hon varsin biljett till skruttorna.

Och det var mycket wooow-ande och aaaaah-ande från tjejerna. 
De var så söta och lyckliga när prinsessorna kom ut på isen en efter en.

Jag är ett stort Disney-fan. Jag vet att alla genus-föräldrar får utslag nu men jag bara älskar när prinsen räddar prinsessan och tar händerna runt hennes getingmidja och lyfter upp henne och kysser henne och sen lever de lyckliga i alla sina dagar.
Gott folk, genusmedvetna och ni, som jag som väljer att uppfostra era barn på klassiskt vis, vi behöver sagor och de lyckliga sluten. Speciellt när man lever i vår vardag med allt elände och hemska sjukdomar. Det är dagens sanning!

Jag blev helt tårögd när Ariel dansade omkring med Blunder och Sebastian. Filmen betydde mycket för mig när jag var liten, och jag minns dagen då vi gick på bio och såg den, som om det var igår...






Keila blev lite trött åt slutet...
Det var ju mitt i middagsvilan.


Ariel och hennes entourage.

Tack moster Oulla!

2 kommentarer:

  1. åh vad mysigt!!! =) Och vad fina ni är!! Som alltid! =) Jag älllskkkaaaaarrr också Disney!! =) Mys mys mys!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att ni är friska!

    SvaraRadera