måndag 16 januari 2012

Mammor och minimodeller

OMG jag måste framstå som årets mamma 2011 då jag faktiskt bara "klär ut" Keila i rosa kläder och klänningar och "serverar" henne dockor och dockvagnar. Hur kunde ni skälla på mig för det? Fy Tunten! ;-)

Mammorna i TV3's program "Mammor och minimodeller" vaxar ungarnas ben, slingar deras hår och sminkar och en hel massa annat.
Jag får väl erkänna att Keila blev tillfrågad att vara (sitta faktiskt) modell men det krävdes ingen brynplockning eller bantning inför det haha. För henne skulle det kunna vara som en dag på Öppna Förskolan, fast utan barn och med en trevlig stylist och rolig fotograf istället.
Dessutom har ju Keila tjänat sina första egna pengar vid 8 månaders ålder. Måste ju ändå räknas som något bra nu när vi av det kvinnliga könet inte ska stanna hemma och städa och laga mat. Keikei är redan en karriärskvinna....

Jag vet en halvkänd feministbloggerska som kommer få en tsunami på kvarnen om hon tittar ikväll ;-)
Maaaahaha vad skoj, nästan så jag kan tänka mig att gå in och se vad hon skrivit

Keila modellar för uv-tältet Swimpy.

(Nej hon hade inte mer hår då, och när Henrik och jag tittar på bilder börjar vi skratta för vi tyckte hon hade sååå mycket hår vid denna ålder, haha).

8 kommentarer:

  1. hahahaha, det blir kvällens läsning!!!
    puss på er

    SvaraRadera
  2. What?? Rakar du inte Keilas ben innan du klär henne i klänning! Idioter!
    Jag känner som du, på förskolan får jag blickar av "genusföräldrarna" med tovigt hår och pösbyxor, när jag råkar ha en ros klänning och diadem på barnen! Big deal liksom :)
    Ser fram emot debatten!
    God natt Ida

    SvaraRadera
  3. Haha ja det blir nog liv i luckan hos bloggerskor!:)
    Söta keila!
    Såg förresten Henrik på en reklambild för bo-klok:)

    SvaraRadera
  4. Jag förstod aldrig det där... varför gav sig Dahmer på just dig? Jag menar, vi är ju några stycken som klär våra flickor i rosa....

    Hehe, nej du, nån trea blir det inte. Jag orkar inte bli fet en gång till. (Säger jag nu när jag sitter här med 25kgs övervikt. När de är borta igen så kanske jag tänker annorlunda....)
    Kram =)

    SvaraRadera
  5. Tycker det där programmet är tragiskt faktiskt, morsor som försöker förverkliga sina egna misslyckade drömmar :-(

    SvaraRadera
  6. Älskar din kommentar i slutet:
    "Jag vet en halvkänd feministbloggerska som kommer få en tsunami på kvarnen om hon tittar ikväll ;-)"
    Det är ju såna som hon som sätter gränser, sätt på din barn vad du vill, vad du tycker är fint, inse att alla är olika och inte har samma smak! När det börjar diskuteras och tyckas och tänkas och åååhas, det är ju då man gör en stor grej av ingenting. Om jag har turen att få barn någongång ska jag bara ha rosa kläder om det blir en tjej och blå om det blir en kille. Mitt barn - min smak ;)

    SvaraRadera
  7. Haha, jag dog typ... ;) Oj,oj vilka planer jag smider för min dotter, blev så inspirerad liksom -not!! :)

    SvaraRadera
  8. Haha, klockrent! Jag tycker du är en fantastisk mamma :-)

    SvaraRadera