lördag 4 december 2010

Ska tannalösa tanten få tänder?

Igår natt var Keila ett monster. Hon förvandlades bara sådär från en söt bebis till ett gallskrikande och febrigt monster. Jag var uppe i princip hela natten med henne. Jag tänkte att nu måste det nog vara tänder på gång, men nä, det syns inget. Jag vet inte varför hon blev så ledsen, kanske hade hon ont i halsen, magen eller någonannanstans.... Jag tycker synd om mammor som måste vara uppe hela nätter med sina barn, jag förstår inte hur dem klarar det. Jag var helt död igår... Vi skulle egentligen till Janni och Emilia och sova över men jag vågade inte med mitt monster till bebis. Det visade sig att hon var som vanligt nu inatt. Inga konstigheter, somnade vid nio och vaknade vid fem för amning och sen sov vi till tio (!), vi hade nog båda lite sömn att ta igen ;-)
Nästa sova över-dejt får vi inte missa. Monster eller ej!

"Bläääää..."

Härmapa

"Vi har likadana tungor mamma!"

Keila och jag myser i pyjamas och har gjort sen igår känns det som, med undantag för en snabb lunch på Koi med Henrik, min bror och hans Sophie.
Nu i eftermiddag ska vi köra till mina föräldrar och baka till mormors och mitt julmingel imorgon.
Därefter tänkte jag köra tillbaka in till Malmö, utan Keila, och gå på 30års kalas med min Henrik.


Ser ni att jag gjort mig mörkare?
Bra eller anus?

Keila aka monstret!
Eller som Henrik sa: "Ska tannalösa tanten få tänder nu?"

Dem är kanske på väg, där under någonstans...

7 kommentarer:

  1. Lykkes första tand dök upp igår. Hon har inte varit sig själv på en månad ca. Ganska gnällig. Så om det är tänderna eller utveckling vet jag inte.. sen haft en tokförkylning på en vecka.. men jag tror det kan vara tänder för keila!
    kram

    SvaraRadera
  2. Tove fick sin första tand 13/11, och det var inget som märktes på henne. Men inatt... Oj oj oj, gallskrik och gråt HELA natten. Jag var uppe med Tove och försökte trösta. Till slut somnade hon av utmattning. Idag har hon varit som den vanliga lilla Tove

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! :-)

    Ja, det trodde jag också tills jag stod o gapade förra sommaren ;-)

    Lite sent svar. Du har nog redan haft vägarna förbi T kanske men här har kommit myyycket snö men vägarna är fina nu.

    Hoppas ni har de najs ikväll! :-)

    SvaraRadera
  4. så härliga bilder gumman!! Tur att hon är som vanligt igen lilla snuttan! Kan ni kanske hbg på tis? hade varit så mysigt!!! Pusspusss

    SvaraRadera
  5. Hej
    Har läst din blogg sen i våras, då jag fick min lilla grabb, tycker att den är super mysig, och lagom av allt.

    Neo fick sin första tand när han var 5,5 mån, då var han en riktig gnällis och lös i magen i 1 vecka innan. Tycker de är så otroligt svårt att veta vad det är, utvecklingsfas eller tänder? Eller bara ont av någon annan anledning.

    Måste säga att Keila är otroligt söt!

    SvaraRadera
  6. så härliga bilder på er. Låter som det är tänder på G!! Jag "skyller" i i och för sig alltid på dom när lilla monstret kommer fram =) ha en mysig kväll!!

    SvaraRadera