måndag 20 december 2010

Favoriten

Den absoluta favoriten för Keila just nu är Vendela. När kusinen visar sig så hoppar och tjuter Keila av glädje. Hon älskar Vendela från topp till tå och Vendela älskar Keila med, fastän att hon inte vill låna ut sina leksaker och böcker till henne. "Miine, mååånge, jau!" säger Vendela (betyder typ: Alla dom här är mina!) när Keila försöker lägga vantarna på något.
Kan liknas vid en jordgubbsincident när deras mammor var små. Vi var hemma hos farmor och farfar och jag började ösa upp jordgubbar på min tallrik då Alexandra nervöst utbrister: "Ta ente aaalle ta ente mååånge!"
Hehe...
Sådan mor sådan dotter?

Vi kommer sakna Vendela otroligt mycket när hon är bortrest, 3 veckor i Thailand, och jag hoppas att Keila inte hinner glömma sin lilla kusin.

Allt bus lär hon sig av Vendela.



Kärlek

"Glöm inte bort mig i Thailand Vendela.
Jag ska passa aaaaalla dina leksaker till du kommer hem..."


3 kommentarer:

  1. Ååååååh, vilket fint inlägg - blir helt bölig.... Ska försöka blogga mkt och lägga upp bilder från resan medan vi är borta, så får du visa Keila bilder av favoriten. Kan se om vi kan Skypa nån gång också? Vendela tyckte ju det var spännande när ni Var i Vegas :-)

    Vi är nog hos mamma o pappa i eftermiddag/kväll iom att T jobbar supersent, kommer ni ner?
    Puss, storasyster

    SvaraRadera
  2. Ibland står han faktiskt rakt ut känns som de som, morgontid när man ligger i sängen =)kraaam

    SvaraRadera
  3. Dom e så himla söta både Keila o Vendela! så kul att ha en kusin i så nära ålder =)

    SvaraRadera