tisdag 21 december 2010

Sjuklingar var det här ja!

Jodå nu är vi sjuka här hemma. Lagom till jul och allt. Fast vi har några dagar på oss att friskna till så håll tummarna. Redan i lördagsnatt började Keila få feber och i söndags vaknade vi båda två och mådde riktigt kasst. Förkylning, hosta och feber är ingen rolig kombination. Igår kände vi oss lite bättre och åkte med Lotta till Brio i Osby där det inhandlades julklappar till Keila och hennes kusin.
Men framåt kvällen och efter timmar av försening med tåget var vi frusna och sjuka igen...
Inatt har jag vandrat i lägenheten med en otröstlig Keila som feberfrossat och varit arg på sin överfulla näsa.
Det är inte lätt att vara liten och sjuk. Min förkylning är inte lika illa men den får gärna gå över till julafton.

Just nu tar en liten bebis igen sig i våra sängar, efter en hård natt och jag hör hon hon hostar där inne.
Stackarn!
Alldeles strax ska hon få god lunch och så ska vi fortsätta läsa sagor under filtarna i soffan.

"Snälla tomten låt mig bli frisk till julafton!"

Hoppas ni är friska!

5 kommentarer:

  1. Krya på er! kramar

    SvaraRadera
  2. Tove har precis blivit frisk från en förkylning som hon hade i drygt en vecka. Så jag hoppas att hon får vara frisk över jul också.

    Krya på er!

    SvaraRadera
  3. Vilken Underbar bild! Krya på er!! Kram

    SvaraRadera
  4. Tror inte tomten kan motstå de där underbara ögonen, shit alltså de ögonen är inte att leka med, killarna kommer stå i kö!!!
    krya på er gumman!!! puss från oss

    SvaraRadera