måndag 13 december 2010

en Bebismodell

Idag vaknade jag vid halv tio och fick väcka lillan ut hennes skönhetssömn, jodå sköhetsömn behöver väl alla supermodeller? Ok, Keila kanske inte är en supermodell än men hon var i alla fall en bebismodell idag....

Keilisen fick ett mysigt bad och därefter gav vi oss av till en studio där Keila skulle fotas och göra reklam för ett strandtält. Hon kommer finnas på förpackningen och eventuellt i annonser. Jättekul tycker vi! Och Keila har därmed börjat tjäna sina egna pengar. Givetvis går de in på hennes sparkonto så att hon kan festa upp det på en tragisk grekisk ö någon gång i framtiden... Jo då så att eee...

Keila skötte sig exemplariskt, söta Johanna som jobbar som stylist och head huntat Keila sa att vi kanske behövde två timmar men redan efter 30 minuter hade lillskruttan satt alla bilder. Vilken stjärna va?
Eller som en stolt mormor som hejade på brevid sa: "Alltså hon är såååå fotogensik! Vilken karisma.." Osv..osv... Haha! Men är man mormor så får man skryta. När vi får se bilderna så får ni också se, det lovar jag.

Efter Keilas "jobb" åkte vi till Bvc för sexmånaders(!)kontroll, ja vi missade ju tiden då hon faktiskt var sex månader när vi var i Las Vegas så det fick bli nu istället.
Vid 7,5 månad väger lillan 8570 g och är 68,5 cm lång
Vid 6,5 månader vägde hon 8305 g och var 66,5 cm lång. Så lite har det allt hänt på en månad.
Och så berättade läkaren att hon ligger något över både vikt- (hehe) och längdkurvan (1,75 siktar vi väl på Keilisen?).
Keila var livrädd för den mörkmuskiga läkaren som kontrollerade henne och skrek sig igenom besktningen men fick ändå ett klart godkänt på alla punkter.

Nu ikväll lagade jag Hasta Pasta och läste sagor för min bebis och så har vi busat med pappa.
Nu sover prinsessan under sin sänghimmel (det tar på krafterna att jobba) och jag har tagit mig ett glas rött. Nam..nam...

God kväll!

2 kommentarer:

  1. hahah, du skriver så jävla skönt. Ska bli kul att få se resultatet från modellens plåtning. kram

    SvaraRadera
  2. gud vad roligt!! ska bli så roligt att se bilderna!! Är det ok om vi kommer innan lunch så kan Emilia äta vid 12 hos er :)? jag har ingen mobil så skriv ditt nummer här snälla!! eller maila janni_hallberg@hotmail.com! PUSSPUSS

    SvaraRadera