torsdag 9 december 2010

Ok, jag erkänner...

Jag är fruktansvärt trött på att blogga just nu. Vet inte vad som hänt med mig, jag har liksom bloggat i nästan 10 år. Jo, det har jag faktiskt, jag började skriva små inlägg på Club Upstairs Hemsida (en nattklubb på Kos, ja ja, jag veeeeet) när jag var omkring 19 bast. Kan ni tänka er? Väldigt många läste mina rosa, fluffiga, porriga och alldeles för avslöjande inlägg om alla vi som jobbade där nere. Och så fortsatte det till egen blogg, minns någon adressen? dbreaker.blogg.se? Den finns fortfarande där under lösenordsskyddet. Men Gud vad det står grisiga saker i den bloggen. Vill ni läsa får ni snällt be om lösenord. Om jag minns det...? Detsamma gäller den något vuxnare Milano- och London-bloggen, daniellad.blogg.se. Jag gjorde minst tre-fyra inlägg per dag. Hur orkade jag?
Därefter bloggade jag ett år för Miloo.se, den finns här. Och visst var det trevlig att äntligen få betalt för något andra lever för. För vilka mängder som läste de där inläggen. Jesus Kristus! 14 000 läsare på inlägget "Finska Fitta". Alltså helt ärligt Danni!

När jag sedan återvände daniellad.blogg.se var det liksom som om den var över. Och den kändes alldeles för snuskig för en nygravid blivande mamma så därför föddes Babybambola, (lilla dockan på italienska, det fick jag höra många gånger under min tid i Italien nämligen.) en augustimorgon 2009 när jag var nypissad och havande.

Och när jag nu ser tillbaka på denna blogg älskar jag den dels för att jag skrivit mig igenom graviditeten med Keila och dels för att jag skrivit om hennes första tid i den, varje dag nästan. Men den är hemskt tråkig och präktig. Precis så som jag inte är egentligen, inte alls!
Så kanske ska jag gå tillbaka till att skriva om det som far runt i mitt huvud på riktigt...? Om jag vågar...

Vi får se. En sak är då säker, jag ger inte upp nu inför 10-års jubileum och allt. Kanske slutar jag då istället, när jag ligger på topp? För det gör jag inte just nu.

I en taxi någonstans i London på väg till ett spännande möte...
Jag ska bättra mig, jag lovar.

8 kommentarer:

  1. Jag tycker att du ska skriva om allt som far runt Danni. Det är då det blir som bäst!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag är också trött på mitt bloggande som har blivit alldeles för ytligt och tillrättalagt på sistone. Tror du inte att man omedvetet påverkas av de bloggar man läser? Mammabloggar i all ära men det kan bli lite väl puttenuttigt ibland...

    SvaraRadera
  3. Kan inte vara på topp alltid, fast du är det väldigt ofta :) Hang in there...

    SvaraRadera
  4. ge mig lösen ranni!!

    SvaraRadera
  5. Dj, jag älskar läsa din bloggar, har gjort i evigheter, och jag älskar din galna sjuka humor (man har ju samma själv) och då tycker jag givetvis att du ska köra på det även här i bloggen. Var inte rädd för att visa vem du är. Bara för att du blivit mamma betyder det inte att du är en helt annan person eller måste sätta dig själv i en viss kategori om hur man MÅSTE vara. Du är Danni Dj dBreaker Daffe Dahl och inte bara mamma till Keila. Var inte rädd för att visa att det finns coola mammor därute, det visar du tillräckligt mycket genom att vara världens underbaraste mamma. För det är du! Jag är imponerad över hur bra du klarar allt och du är redan en förebild för många, iallafall mig! Så fram med lite snusk och festligheter för fan!
    Puss puss

    SvaraRadera
  6. Ja håller med dig! Men jag tror inte rikitgt jag hade klarat sluta heller, det är ju faktiskt roligt och tack vare bloggen har vi ju träffat helt underbara människor :)

    Kan du inte skicka lite bilder sen igår till min mail? janni_hallberg@hotmail.com

    PUSS

    SvaraRadera
  7. Nu var det ett tag sedan du skrev det här inlägget. Men jag kan inte annat än hålla med dig, har läst dina bloggar sen ett par år tillbaka och tyckt att du var framåt, glad, och vågade dela med dig av dig själv och ditt liv. Nu är bloggen extremt tråkigt och, nej bara tråkig! Hoppades på ändring efter detta inlägg, men du verkar fortfarande tycka det är tråkigt?! Eller är bloggen bara till för de som är dina närmsta och redan vet allt? Isf har jag inte här att göra och ska sluta läsa.

    Hoppas ni haft ett bra nyår och att de tråkigheter som händer runt er får ett bra slut!

    SvaraRadera