tisdag 28 december 2010

Höfterna ljuger inte!

Keila ålar för fullt och har gjort i två veckor ungefär...alltså baklänges. Igår satte jag henne på lekmattan och några få sekunder senare satt hon under köksbordet. Hon hade backat dit och satt sig upp. Ändå framsteg, innan backade hon tills en vägg tog emot, eller en soffa eller något annat hon inte kunde flytta och så la hon ner huvudet på golvet och gnällde tills någon tog upp henne. Men nu sätter hon sig upp igen.
Hon kan backa i cirklar också, runt runt runt går det. Sätter jag sedan på musik sätter hon sig upp hysteriskt snabbt och börjar dansa med rumpan.
Shakira, släng dig i väggen. Här hemma har vi en vars höfter inte ljuger! Och så klappar hon händerna och allt går i takt med musiken. Jag måste fan medge att jag är imponerad. Jag har aldrig sett ett barn med sådana skills förr. Låt oss nu bara hoppas att hon håller sig till dansgolv och inte hoppar på "pålar" i framtiden...

Jag håller på att packa... vi ska flytta...igen! Ja jag vet, vi flyttar alltid. Henrik och jag har bott i fem lägenheter ihop på de här fyra åren. Konstigt va? Vi kommer liksom aldrig till ro. Jag tror inte vi kommer till ro förrän vi bor i vårt drömhus. Fast vi har tagit i hand på att bo i denna lägenhet till drömhuset dyker upp.
Det blir mysigt, jag ska visa er bilder sen.

Mamma kolla nu...

Nu ska jag backa in här i lådan...

Bra va?

Vem har sagt att göra allt bakänges tar längre tid?

8 kommentarer:

  1. aaa hon e sååå så sööööt!!!! Nu när jag såg er rosa låda kom jag på att jag verkligen är i behov av lådor att stoppa lillans saker i. Vart har ni köpt er? /Natti

    SvaraRadera
  2. Natti, den är från Ikea och kostar 49 kr. Som hittat. Dem finns fortfarande där har jag sett.

    Kram på dig och din lilla prinsessa.

    SvaraRadera
  3. Haha, så ni ska också flytta igen? :) vi fick nåt ryck för ett tag sen och kom på att vi inte orkade bo i stan längre, fast det bara var ett år sen vi flyttade ... så i januari går flyttlasset till en lite större 3:a, fast denna gång hyr vi flytthjälp för en gångs skull :P

    Keila är ju lika dödssöt som alltid! :)

    SvaraRadera
  4. hahah så söt! Eden tar sig också "fram" baklänges haha=)

    SvaraRadera
  5. Kul med flytt fast låter jobbigt att flytta så ofta ;) Ser fram emot bilder sen.
    God fortsättning på er!

    SvaraRadera
  6. Så söt hon är!! Emilia ålar också runt, till sidan och bakat..hihi men inte så mycket famåt, hon blir bara SÅ sur när hon inte kommer fram..hihi!!! dom hoppar kanske över krypa, haha!!
    Vad säger ni om torsdag? Pusspuss

    SvaraRadera
  7. Hehe tack!=) Ja de såg ut som riktiga små nissar denna julen=) Tack detsamma, god fortsättning!!!

    SvaraRadera
  8. ok tack för svar, springer till ikea så fort jag kan :) Vi ska åka till kap verde när min dotter är 8mån, och eftersom ni precis varit i Las vegas så tänkte jag fråga dig om du har några bra tips inför resan. kanske kan göra ett inlägg "resa med barn" :)) Jag e helt nojjig inför hur mkt mat o blöjor man ska ha med och flygresan. PÅ hemvägen kommer vi landa mitt i natten kl 2.00 :/ Finns kanske fler som ska ut o resa med en liten och hade uppskattat ett sånt inlägg :) Tack för en superhärlig blogg! med en supersöt bebis! /Natti

    SvaraRadera