lördag 26 juni 2010

Midsommarhelgen

För första gången på fem år firade jag midsommar i Sverige. Det var efterlängtat kan ni tro, även ifall det funkar med midsommarfirande i Miami, St Tropez och Milano också...
Eftersom att vi har en liten bebis ville vi inte göra något storartat så vi valde att ta det lilla lugna. Vi sa imorse att vi kompenserade för de vilda midsomrar vi firat innan ;-)
Vid tre tiden på eftermiddagen körde vi till Trelleborg och träffade min mormor, mina föräldrar och syskon. Vi hade en mysig dag i trädgården med kubbspel, god midsommarmat, jordgubbar med grädd och härlig musik. En väldigt lyckad midsommarafton med andra ord!


Min fina mormor med Keila och Cornelia.

Keila i sin midsommarklänning från hennes mormor.

Lilla familjen.

Jag och Keilisen.


Keila med sin mormor.

Photoshoot i gräset...

Drickepaus...

Den goda maten och våra hundar, Jullan, PimPim och Bibbi.

Kubbspel i trädgården. Mormor är domare.

Snäckan i vagnen.
Vid lunchtid idag, midsommardagen, blev vi bjudna på brunch i
Ljunghusen hos Soheil och Erika.
Vi åt i flera timmar ute i trädgården.
Det serverades massor av god midsommarmat och
gammeldags vaniljglass till efterrätt.
En perfekt avslutning på midsommar detta året.
Tusen tack!

Leia och Keila hälsar på varandra.

Lisa och jag med alla barnen på filtarna.

Soheil och Matteo kisar i solen.

Mumma...

The grillmaster!

Kex är gott!

3 kommentarer:

  1. Hej sötnosar, underbara bilder sen igår! Super söt klänning! ska vi säga runt lunch tid imorg i hbg? så mysigt! kramar på er

    SvaraRadera
  2. vilka mysig bilder och vilka söta kläder Keila hade på sig!! synd att ni inte kunde chilla med oss i Hbg idag, men hoppas du mår bättre, du kommer väl ihåg att äta ordentligt nu när du ammar !? ;) (jaa jag vet mammavarning på den) kram på er

    SvaraRadera