tisdag 29 juni 2010

At the pool

Idag började dagen vid 08.00 då jag ställt klockan och försökte väcka Keila eftersom att vi skulle ut och powewalka med vagnen. Tror ni hon ville vakna? Hon blev sur när jag killade foten och fällde till och med en tår. Nehepp, lilla damen höll sina små ögonlock stängda ända tills jag bytat blöja, "kattvättat" och tagit på Raffe-soldräkten. Då slog hon upp sina grön-brun-blå ögon och gav mig ett leende.
Därefter gick jag och Henrik till hans föräldrar på Videdal, en timme cirka, och åt god frukost innan vi begav oss hemåt igen. Lillskrutt låg i vagnen och snackade med katterna som vanligt.
.
"Rrrröööörrrr..."
...................................................
Efter "träningen" for jag till Vellinge och badade med Titti
och hennes snygga syster och underbara dockorna Tea och Majken i deras pool.
Det behövdes idag kan jag meddela.
Fy vilken sommarvärme. Så underbart!
Småflickorna hade lite problem med mitt namn och
kallade mig bland annat för Annabella och Karolin.
Men kärt barn har ju många namn...
Tack för en supermysig dag i underbara poolen med glass och jordgubbar.
Svensk sommar när den är som bäst!
Who needs Miami?

Docksöta Majken ville hålla min lilla docka...

Maria och hennes flickor i poolen.


Jag tog mig också ett par dopp...

Fina Tea flyter i det blåa vattnet.

Keilisen i sin fina soldräckt som hon fått av plastmoster Titti.

Poolen
..........................................
Efter bad och lek åkte jag till mamma och pappa och mös med lillmoster Nela i trädgården och nu ikväll har pappa grillat laxknyten och vi har gått en lång runda här i Trelleborg som avslutades med en mjukglass.
En helt perfekt dag i mammaland!

Nela och Keilis.

En underbar bild på min fina flicka som Cornelia tog ikväll.
Godnatt alla läsare.

6 kommentarer:

  1. Guud så söt hon är!!! Jag vill också ha en flicka :)

    SvaraRadera
  2. Tittis snygga syster30 juni 2010 kl. 12:11

    Nawwwww vad fint du skrivit Danni! Och så fina bilder! Det får bli fler träffar vid polen tycker jag i sommar!!!

    SvaraRadera
  3. tack så mycket, kunde verkligen inte låta bli nu när allt var på 30 % :)
    UNDERBART fina bilder som vanligt! er lilla sessa har också växt mycket!
    kan du på måndag kanske? kramar från oss

    SvaraRadera
  4. Hon e så underbart söt Danni, de har ni gjort bra!
    Kram från Sanna och LykkeLee

    SvaraRadera
  5. Åhhh va härligt med pool!!!!!! Och så söt Keila e=)

    SvaraRadera
  6. Ja, vilken miiiisiiiig dag vi hade! Plastmosters älskling, syster, bästis och mosters älsklingar... alla på samma gång!! vilken tur!

    pusssssss

    SvaraRadera