måndag 21 juni 2010

7 veckor

Jag glömde ju skriva om vårt BVC-besök i fredags då Keila förresten blev sju veckor.
SJU veckor! Varför gick inte graviditeten såhär fort?
Lillsnäckan väger nu 4990 gram och hade alltså inte sprängt femkilos gränsen, men det tror jag bestämt hon gjort till idag, måndag, hehe!
Det är krut i pattarna som vi säger här hemma...
Hon är nu 55 cm och fick full pott av läkaren.
"Hon är perfekt, som en porslinsdocka", sa han.

Klart att hon är!

Keila, alldeles ny

Keila, sju veckor


Tidigt imorse åkte jag, Henrik, Keila, en flaska vitt och en chokladask och hälsade på Anki på Cura.
Det var dags för efterkontroll och visa tacksamhet till den bästa barnmorskan i världen.
Vi gick igenom förlossningen och pratade om Keila, ja och annat också så klart och enligt Anki är jag helt återställd och kan därmed skaffa barn nummer två, (tidigast om tre år om jag får bestämma!).

1 kommentar:

  1. Hihi! De sa samma sak om Leia på två månaders besöket - att hon va perfekt :)
    Tänk att Leia är 10 veckor imgn. Shit va tiden går fort. Helt galet. Bara springer fram.

    SvaraRadera