fredag 4 juni 2010

Bränd näsjävel

Jepp, jag har bränt näsjäveln som Frida brukar säga. Mycket trist men om jag har tur lägger det sig som en snygg bränna till imorgon. Och det behövs ska ni veta, jag har sett mer död än levande ut på senare tid och släkten undrade hur det var fatt egentligen på Adrians student.
Det är bara bra med mig men jag kan hålla med om att lite färg inte skadat. Så håll tummarna!

Idag har Keila och jag varit hemma hos mamma och pappa i trädgården. Jag har målat hyllor till Keilas rum i ljusrosa och solat.
Nu ikväll fixar Esther middag till oss och vi sitter här i den sista solen i uterummet och njuter.
Lillfisen ligger och nannar i sin vagn och det har hon gjort hela dagen. Jag tror att hon blir trött av värmen för hon har bara vaknat var tredje-fjärde timme för att få mat sen har hon somnat direkt igen. Inte mig emot, jag har fått jättemycket gjort.

Äntligen kom pappa

I min mormor Ullas trygga famn

2 kommentarer:

  1. Hej! jag hittade din blogg genom google. Jag tror vi är ungefär lika gamla, 20-någonting, och har både ordnad ekonomi men jag undrar en sak. Jag har frågat andra (nära som anonyma) men söker fortfarande svar. Hur kommer man över "bekvämlighetsfaktorn"? Hur släpper man begäret att dansa, gå ut och äta eller drinkar hos bästa vännen för något man inte vet något om? Tacksam för kommentar varför du valde att skaffa barn! Jättebra blogg, läst från och till i ett par veckor nu!!

    SvaraRadera
  2. Det är väl det som kallas mognad...?

    SvaraRadera