måndag 25 februari 2013

Where to?

Vi vet inte riktigt var vi ska resa nu i mars.
Vi vill passa på medans det bara är vi tre och innan jag blir tjockis på riktigt (eller mindre smidig som vissa säger ;-) och sen vill jag inte resa för tidigt med lilla bebisen heller så vi vill komma iväg nu.
Och vi vill ha sol och värme! Först tänkte vi resa till Thailand och bo på något lyxigt och hotell och bara ta det lugnt men eftersom att jag inte har rätt vaccinationer så vågade vi inte. Dessutom är jag inte immun mot röda hund och avråddes att åka till länder som inte har vaccinationsprogram. Så då strök vi Mexico också. Här tas inga risker.

Vi var sedan inne på Las Vegas eftersom att vi kommer dit billigt på mina ID-biljetter och kan bo väldigt trevligt. Sola och bada på dagarna vid poolen och shoppa och strosa bland de enorma hotell-komplexen på kvällarna. Jag vet, vi är lite märkliga men jag älskar USA och hade bosatt mig där på en gång om jag hade kunnat.
Det andra alternativet är Tokyo där vi trivs väldigt bra och där Henrik har släktingar som vi kan hälsa på. Tänk så kul för Keila med allt det finns att se där. Dessutom har de Disneyland i Tokyo och det hade ju verkligen varit något för vår prinsess-tokiga flicka.

Las Vegas.

Tokyo

En sak har de båda städerna gemensamt i alla fall, det finns en liten bit av Paris mitt i staden.
Åh, att det ska vara så svårt...

4 kommentarer:

  1. Hm svårt val! Har ni varit i Dubai? Lyxigt, barnvänligt o sinnesjukt god mat! Kram JeSs

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att komma iväg på en resa!:) Orlando i Usa är väl toppen isåfall http://www.ving.se/usa/orlando?keyword=orlando&matchtype=e&gclid=COrR2rqR0rUCFcV8cAodxw0ALg

    Något nytt spännande att uppleva, jag har aldrig varit där men jag tänkte om ni vill ha både värme och Disney:)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Jag vet inte om det är särskilt varmt i Vega och Tokyo i mars, å andra sidan finns ju massor annat att göra. I övrigt så är ju Florida grymt! Prova gärna västra sidan t ex Fort Myers, Sanibel/Captiva. Ha en trevlig resa :)

    SvaraRadera