måndag 18 februari 2013

Mammakläder

När jag berättade att jag var gravid här i bloggen växte magen och blev hur stor som helst över natten. Det är precis som om den tog ett jätteskutt när jag inte behövde gå och hålla in den längre.
Så idag har jag varit på jakt efter lite mammakläder och har beställt hem en del som magen växa i.

Med Keila kunde jag ha mina jeans och vanliga toppar långt in i tredje trimestern men med lillasyster har jag redan nu i andra trimestern lagt jeansen på hyllan. Fick ni större mage fortare med tvåan?
H&M gör ju helt ok mammakläder och jag har passat på att köpa lite därifrån. Jag tycker också om Mom2Mom's kläder och LovebyIsabel (Adrian) där jag klickat hem några klänningar.

På H&M hittade jag en hel del.

Två klänningar från H&M.

Jeansen från H&M (till vänster) slog jag till på. De andra från Mom2Mom vet jag inte. 
Någon som känner till passformen och deras storlekar.

Jag älskar denna toppen från Mom2Mom. 
Puderrosa är min favoritfärg.

Mindre smickrande plagg för den växande mammakroppen, se nedan.
(Jag kunde inte låta bli).

Den här high school-kjolen från Jojo Mama Bébé... Alltså...jag vet inte.
Jo okej om man ska leka sexy teen i sängkammaren, annars nej!


Städrocken kan vara det mest osmickrande mammaplagget ever! 
Man behöver inte se större ut än man är...
Och ränder på tvären är big no-no på en växande bred röv.

Låt tubtopen stanna kvar på 90-talet.
Eller åtminstone tills du inte är gravid längre.

Men alltså, smaken är ju som baken...

16 kommentarer:

  1. Det är sååååå roligt Danni! grattis!!! Så mysigt att vara gravid igen! så roligt för er! njut ( om du kan vill säga)
    (Sen väntar ett hårt liv!!:) hihi

    Ja min mage växte jättefort med Thilde! Blev stor snabbt och undrade var det skulle sluta...... Men så stannade den. Och jag var nästan mindre än med Elias. Konstigt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Min mage syntes betydligt tidigare med Siri.
    Fast jag var mycket mindre denna graviditeten.
    Du ser super liten ut och jätte fin.
    Kände på mig att nått var på G när jag läst ett inlägg du gjorde för ett tag sen.
    Hi hi hi

    Det är verkligen super kul med två flickor och jag längtar tills jag kan matcha dom.
    Vart inne på NEXT på Entre för några dagar sen och det är tur att man inte har ngt kredit kort.
    Hade lätt kunnat bränna 5000 kr på kläder redan nu.
    Sen så ärver Siri en del som vi aldrig hann använda på Perla.

    Har du hittat How to kiss a frog kläderna i butik eller handlar du via nätet?
    Har hittat en klänning nämligen som vi behöver till helgen 3Mars.
    Vågar man chansa och beställa?

    Kul att du delar med dig av Keilas utbrott.
    Ibland känns det som att man är ensammast i världen med monstret.
    Kanske därför jag börjat tappa hår ; 0p

    SvaraRadera
  3. Ja min mage har växt fortare den här graviditeten. När jah väntade Vilma kunde jag ha vanliga byxor in i månad fem.
    Jag fick shoppa lite mammakläder i helgen och det var så skönt att ta på ett par byxor som inte spänner.
    Däremot tycker jag att det är svårt att hitta fina och relativt billiga mammakläder.
    Kram Sara (sarajoensson)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att ni får en till tjej! Undrar bara om ni får göra fler ultraljud i er kommun än här? Vi gör bara ett i vecka 18, trodde inte man kunde kolla könet innan.
    Jag har också två döttrar och nog syntes magen tidigare med nummer 2. Tack och lov gick jag inte upp mer kilo än nummer 1 iaf. Jag tränade ingenting under de 3 åren så det som var jobbigt var att musklerna liksom inte orkade bära i slutet, hehe magmusklerna var som bortblåsta liksom ;))
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Vera Moda har snygga mammakläder, iallafall sist jag var där och gick och suktade...
    Jag var lika fett med LykkeLee som Zacharias!
    Jag var inte lika lyckligt lottad som dig och din syster det här med att vara snygg i kombination med graviditet...

    SvaraRadera
  6. Såå mysigt, stort grattis till dig/er:-) min mage blev med större fortare när jag väntade mitt andra barn... lycka till ♥

    SvaraRadera
  7. hahah, ja smaken är som baken. Byxorna från Hm var super läckra och den puder rosa toppen hade jag kunnat beställa, utan grav mage =)

    Ja newbie hade jag mycket på Elin i början trots att det fanns att ärva från storasyster, lite nytt vill man ju ha. Nytt barn ju =)

    Trevlig kväll

    SvaraRadera
  8. Ja nog blev magen mycket större mycket snabbare med tvåan ;) Med Ella berättade jag för min chef när jag var i 12:e veckan, men med Theo berättade jag redan i 6:e veckan och kommer ihåg att i 12:e var magen redan så stor så det hade varit svårt att hålla det hemligt så länge!? ( så kort! Haha) klänningarna från hm var underbara precis som den puderrosa toppen! Åh vad kul med lite nytt! Puss och kram!

    SvaraRadera
  9. Min mage växte typ lika, alltså i samma takt och blev lika stor med båda tjejerna.. Den såg liksom likadan ut under båda graviditeterna. :-) Även om jag nog trodde att det skulle synas tidigare andra gången..

    Leo-brallorna var snygga!

    SvaraRadera
  10. Min mage blev större fortare andra graviditeten. Bukmuskulaturen är ju liiite slappare efter en graviditet, trolig orsak?!

    Leo-byxorna var supersnygga!!

    Lina (linalonnquist)

    SvaraRadera
  11. Med min första behövde jag inte mammakläder alls. Hon är född i december och de som inte var i min närmsta krest fick reda på det i november. De trodde inte jag var gravid :) Med min minsta som är 6 månader kändes det som magen blev stor så fort det var bekräftat. Jag fick köpa mammakläder tidigt. Jag gick upp lika mycket med båda (7 kg) men magen var bra mycket större med min minsting. Denna gången kände jag mig gravid :) När man ser din fina mage så saknar man sin egen lite :)

    SvaraRadera
  12. I vilken vecka är du i?:) Klänningarna som du visar kommer bli toppenbra tror jag:) Kram

    SvaraRadera
  13. Instämmer helt med kläderna ! Städrocken är.....oförlåtlig , så jäkla taskigt plagg

    SvaraRadera
  14. Jag fick mage ganska fort med ettan tyckte jag, sedan med nr 2 var det svårt att dölja i vecka 10. Med barn nr 3 så tyckte jag att magen var där direkt, hade väl iofs inte hunnit gå ner allt för nr 3 låg i magen innan storebror hade hunnit fylla 1 år:)
    Du har väldigt fin mage och kan tänka mig att du strålar som gravid:)
    Kram Elin A

    SvaraRadera
  15. Guuuuu jag håller sååå med om nono-kläderna! Du missade något som är VIDRIGT, de som drar på sig hängselbyxor!!!!! Jag får inre panik när jag ser det!!! Riktiga snickarbrallor liksom, PINSAMT !!!

    SvaraRadera
  16. Haha den där kjolen var sjukt ful även om man inte är gravid :)Och jag instämmer med Yohanna. Snickarbyxor är hemskt....

    SvaraRadera