lördag 16 februari 2013

Oh baby baby!

Idag kan jag äntligen skriva här i bloggen eftersom att alla våra nära och kära vet,
Keila ska bli storasyster. Jag, vi, Keila och våra familjer är så himla lyckliga och glada över detta.

Till sommaren kommer den fjärde medlemmen till denna familjen och vi kan knappt bärga oss som vi längtar efter detta lilla mirakel.
Det blir en liten flicka till, en lillasyster ♡ och ingen är gladare än...Henrik.
Han önskade sig en flicka till, "Tänk två Keil-or!? Det kan ju inte bli bättre? Jag kan se två små tjejer springa runt här..." 
Moster Alexandra och vår ängel Sophie i himlen (och jag!!!) är väldigt nöjda för nu kommer namnet de röstade på när vi väntade Keila till användning... Mina närmsta vänner vet vilket. Kan avslöja att det är världens finaste franska namn och att jag genom åren 'hintat' på olika sätt i inlägg här på bloggen...

Oh Gud jag har så mycket att uppdatera er om, förstår ni hur jobbigt det varit att blogga om allt jag inte gör när jag vill skriva om allt jag egentligen har för mig på dagarna? För att inte tala om hur jag mått...?
Och jag har inte flugit sen jag vet inte när.

Jag kan ibland inte fatta att jag får äran att göra detta igen. Vara gravid. Föda ett barn. Jag är så himla glad och tacksam och nu när jag är det igen är det som om ingen tid passerat sedan sist. Min mage ska bli större och jag längtar ihjäl mig. Den är i och för sig mycket större än den var med Keila men det var ju väntat. Däremot väger jag mindre än med Keila... än så länge...
Det är så fantastiskt att jag har allt det jag skrivit om när jag väntade stor-skrutt som jag kan gå tillbaka och läsa och jämföra med nu när jag väntar lill-skrutt.

Åh, jag har som sagt så mycket att skriva om så ni anar inte det.
Det ska bli kul att kunna använda bloggen till min lilla dagbok igen. 


Tänk att vi ska få åka hem med en till sådan här skatt.
Här är Keila ett dygn gammal och vi ska ta med henne hem.
Vilka minnen. Vilken kärlek.

54 kommentarer:

  1. Grattis Daniella! Vad kul med ett litet syskon
    // Emelie H

    SvaraRadera
  2. Gud så roligt för er!!! Stort grattis DAnni! Kram Jenny och Amelia

    SvaraRadera
  3. Gratulerar till hela familjen, vad underbart!!

    SvaraRadera
  4. Åhh vad härligt ! Grattis till er♥

    SvaraRadera
  5. Så kul Danni! När är du beräknad? ;) ja det är verkligen en gåva att få vara gravid, inget man Ska ta för givet! Kram Stina (stinolino)

    SvaraRadera
  6. Stort grattis till er alla ♥♥

    SvaraRadera
  7. Så roligt!! Stort grattis till er alla:))!

    SvaraRadera
  8. Äntligen är det outat!! Och jag blir lika rörd nu när jag läser det som en den är morgonen när du berättade det på Märtas <3 Som vi längtar efter lilltjejen, som kommer få ett alldeles underbart & unikt namn <3 Puss på er

    SvaraRadera
  9. Grattis! Så roligt med ett litet syskon! :-)

    SvaraRadera
  10. Grattis!!! Stor Kram Rebecca

    SvaraRadera
  11. Åh vad roligt!!! Grattis!
    Ska bli kul att följa dig vidare i bloggen!
    Kram Sofie frkenblom

    SvaraRadera
  12. Åh vad underbart!! Stort grattis till er!!

    /Helena (halajna)

    SvaraRadera
  13. Hej Danni!
    Ett stort grattis till er, är så glad för er skull. Underbara nyheter, tänk en liten tulla till. En stor go kram till er, pussa söta Keila o hälsa Henrik så mycket. Var rädda om er <3
    Essie

    SvaraRadera
  14. Har misstänkt detta faktiskt! ;) Stort, stort Grattis till er, underbart! Kramar

    SvaraRadera
  15. Underbart! Stort grattis!!!

    Lina (linalonnquist)

    SvaraRadera
  16. Stort grattis , vilken LYCKA 💗💗💗💗💗💗💗💗

    Maria & Andrea

    SvaraRadera
  17. Stort Grattis!!
    Vad härligt med en liten bebis!!:-)

    Stor kram!

    SvaraRadera
  18. Stort grattis Danni! :) Kramar från Ljungskile

    SvaraRadera
  19. Hmmmmmmm- det har liksom känst i luften på något sätt, så det var inte helt oväntat. Lycka till!!

    SvaraRadera
  20. Så roligt!! Det är kul med syskon!! Och det väl du, med alla dina...så roligt för er, jag önskar er lycka till på hela vägen....jag ska få femte barnbarnet i augusti, jag är lika glad som dej, tror jag....kram till er hela familjen och en extra stor kram till Rasmus och Julian, hoppas det är bra med dom...följer er....´kram

    SvaraRadera
  21. Å. grattis! Ni är världens bästa föräldrar! Jag har följt dig Danni på denna blogg en lång tid, men aldrig skrivit en kommentar därför jag är från luleå och dessutom använder sig av min mans blogg eftersom jag inte har någon egen! GRATTIS TILL VÄRLDENS FINA FÖRÄLDRAR!

    SvaraRadera
  22. Åh vad roligt! Grattis :)

    SvaraRadera
  23. OHHHHH! STORT grattis till dig, Henrik och Keila! Helt fantastiskt! Kände det faktiskt på mig nu när din syster skulle få en till samt när du började posta en massa gamla bilder av Keila på Instagram ;) hihih! Underbart Danni! Kan knappt själv vänta tills nästa bebis ;)STORT lycka till till er alla!!!! Stor kram!! <3

    SvaraRadera
  24. Wow.. Ännu ett underverk, var rädda om varandra!
    Stort Grattis ;)
    Sussie

    SvaraRadera
  25. Åh va härligt! Grattis grattis!

    SvaraRadera
  26. Grattis i massor bästa du! Gud vad kul för er! Stor kram!

    SvaraRadera
  27. Grattis till lillan i magen!! En alldeles underbar resa att göra!

    SvaraRadera
  28. Jättegrattis!!! Så mysigt för dig & Alex att kunna gå hemma samtidigt:-)

    Sandra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är det bästa. Den här gången överlappar vi ca ett år, till skillnad mot förra gången, då jag redan börjat jobba halvtid när Keila föddes! Ser fram emot allt mammalandsmys!!!

      Radera
  29. Ett jättegrattis till er! Två tjejer är helt underbart :) är nyfiken på namnet då vi oxå har ett franskt namn på våran tjej :) ska bli roligt att följa dig här på bloggen! Kram

    SvaraRadera
  30. Ett stort grattis till er Danni! Så underbart! När är det dags? Är så nyfiken på namnet - blir det samma som Alex o Amandas Schulmans yngsta?? Jag älskar franska namn!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte vad deras yngsta heter men jag har för mig att jag läst det nån gång och hade det varit samma hade jag kommit ihåg det. ;-)

      Radera
  31. Grattis! Om jag sa att jag var överraskad så ljög jag...! :-)
    Kram Pernilla

    SvaraRadera
  32. Men åhhh supergrattis!!!!! Åh vad roligt det ska få bli att följa!! åhhhh en liten mini-Keila, helt fantastiskt underbart!!! <3 =) Och redan i sommar!! Å Åh Åh!!! All lycka till er!!!

    SvaraRadera
  33. Grattis! =) Va kul. Har två döttrar själv, det är underbart!!

    SvaraRadera
  34. Stort grattis! Många ser det optimala med att få en flicka och en pojke men min pappa kontrade med att två flickor var det bästa som hade hänt honom! Nu har vi tre barn varav en pojke och det är jag supernöjd med!

    SvaraRadera
  35. Grattis till ännu en graviditet! Har tänkt att det nog var på gång med alla bebisbilder och längtan mellan raderna efter ett syskon till Keila. Också nyfiken på vad det blir för namn:)
    Tänker så på din bror och Julian, du får hälsa honom det och jag saknar hans blogginlägg men kan tänka mig att han inte orkar skriva längre.
    Kram till dig och de dina. Elin A

    SvaraRadera
  36. Åhhhh så roligt Danni! Stort grattis! När förväntas den lilla komma! Snart är det ju eftersom ni vet att det blir en flicka:)
    Så kul! Stoooooor kram

    SvaraRadera
  37. Åååå guuud va rolig!!! Stort, stort grattis till er!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  38. Jag har haft en känsla om detta ett bra tag att du snart ska berätta det:). Vilken underbar nyhet!:) Stort grattis, ser så mycket fram emot att få vara med på resan:). Jag längtar bebis här med..:) Kram

    SvaraRadera
  39. Grattis! Vad kul att höra :D Du har hintat ett par gånger att du är sugen på en till så jag har bara väntat på att det skall komma - så kul att det äntligen blir av! Stor kram till familjen! :D

    SvaraRadera
  40. STORT grattis till er!

    Väntar själv mitt första knyte om ca 1 1/2 månad - ska bli superspännande att följa er på ert äventyr!

    All lycka!

    SvaraRadera
  41. Stort grattis till lilla underverket i magen!

    SvaraRadera
  42. Men åh så roligt! Grattis till lilltjejen i magen!

    Lycka till!

    /Marie

    SvaraRadera
  43. Måste ju gratta här också. Stort grattis till lillasyster! Underbar. Det är ni verkligen värda- Alla kärlek och lycka till dig och fina familjen!

    SvaraRadera
  44. Åh, underbart! stort grattis
    Det är en ynnest, bra att du känner den, tänker den.
    Sophie i himlen myser och ler, det känner jag :)

    SvaraRadera