måndag 8 februari 2010

Update

Idag har jag jobbat hela långa dagen. Det känns i magen nu vill jag lova. Som tur är har jag som sagt min lilla stol här bakom kassan men det är ingen bekväm stol så jag vandrar mest runt här inne. Ingen blir gladare än jag när det kommer in kunder. Det är så mysigt att hjälpa dom hitta något fint att köpa med sig hem.

Föräldraledigheten har diskuterats och som det ser ut nu slutar jag jobba den 1:a april. Jag kan inte påstå att jag jobbar ihjäl mig just nu men det finns helt enkelt inte timmar till mig. Jag känner mig ändå lugn eftersom att min föräldrapenning grundas på SAS och inte detta timjobb. Jag kommer få en hyfsat bra ersättning jämfört med andra heltidsanställda så jag ska inte klaga.

Jag har ju köpstopp till den lilla. Ett stopp som jag själv satt mig på. Jag har alldeles för mycket små kläder till henne nu. Hon kommer inte hinna använda allt. Fast i och för sig, får jag ett kräkbarn så...
Nyss meddelade Alexandra att vi nästa gång jag kommer hem där ska gå igenom vad jag vill låna av "Socka Sinderna". Jag har inte köpt nåt nytt till mig själv på så länge. Vad har hänt?
Så fort jag går in i en butik letar jag mig genast bort mot babyavdelningen och glömmer helt bort att min garderob där hemma håller på att vissna.
Det är inte så mycket jag skulle vara snygg i längre. Så shopping till mig får vänta till efter lillans ankomst. När det nu blir...

Vi har redan börjat gissa...
Henrik gissar på 24 april. (Hon får då ett lätt födelsedatum, 10-04-24).
Jag gissar på 19 maj. (Exakt 3 veckor efter BF och då mormor och morfar åker på semester till Grekland. Varför? Jo för att jag alltid har sån otur).

Vad tror ni? Det är nu eller aldrig. Var snabb att paxa ditt datum.
(Leila har tagit den 22:a april, eftersom att hon fyller år då och tror att bebisen kommer som en födelsedagspresent till henne. Gulligt!)
Ikväll blir det helstekt fläskfilé, pommes, bearnaisesås och en god sallad. Sen ska jag sova sju timmar i kvarten. Tidigt imorgon är det glukosbelastningen på Curakliniken.
Samtidigt som jag sitter och mår illa av hunger ska Titti och Robert göra sitt rutinultraljud i rummet brevid. Det ska bli så kul att få veta vad det är för kön på lilla Skrutten.
Jag har med mig två presenter imorgon beroende på vem som ligger där inne...

11 kommentarer:

  1. Jag tror hon kommer den 30 april :-)
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag paxar onsdag den 28 april. Samma som jag tror på när det gäller Missis fölning. Fullmåne den natten hihi.
    Se till att shoppa nått nytt till dig själv nästa gång oxå. Sällan sett en snyggare gravid tjej. Unna dig det nu när du har köpstopp till lilltussan :)

    SvaraRadera
  3. Jag tror att DU får Frallan i födelsedagspresent, det vill säga att jag tror att hon kommer på din födelsedag, den 5 maj. Bara en vecka över tiden i sådana fall, och två veckor för mormor coh morfar att mysa med den lilla innan de åker på semester :-)

    SvaraRadera
  4. BTW, om du inte redan fått bebisen alt. ligger på förlossningen och vrålar just då, så tycker jag att vi firar din födelsedag på Lemongrass - precis som förra året. Så får du äta det jag åt och så ser vi om kusinerna får samma födelsedag, hahaha! Puss

    SvaraRadera
  5. Ja så får det bli! Curry prawn åt du väl?
    Hehe... Kanske är det som sätter igång det.

    SvaraRadera
  6. Mormor och morfar tror att babyn kommer den 2maj ( morfar) eller 26 april(mormor) hi hi....Fast hon är välkommen när hon än väljer att komma, lilla sötnosen <3 kramisar från oss.

    SvaraRadera
  7. Jag tror Frallan kommer den 3 maj.

    SvaraRadera
  8. Jag tror hon kommer 1 maj! Fin dag!

    ses snart!

    pussss

    SvaraRadera
  9. Jag tror den 25 april, en månad innan min födelsedag och den dagen (för 3 årsedan) som jag tog körkort.

    Gillar din blogg och följer den lite då och då.
    Kramar Louise

    SvaraRadera