tisdag 9 februari 2010

Glu'klöks'belastningen

Idag har jag varit och gjort glukosbelastningen och jag förstår inte vad alla snackar om.
Det var ju inte äckligt. Det var till och med lite gott! Sött och sliskigt, just the way I like it.
Anyway, jag hade 6,4/6,7 i värde på glukosbelastningen. Allt under 10 är godkänt så jag ligger alldeles lagom till.
Vidare mättes magen och jag hade idag ett SF-mått på 28 cm. Helt enligt min kurva enligt Anki.
Jag väger nu 64 kg (!), så mycket har jag aldrig vägt innan!
"Men 8 kg i 30e veckan är inget att komma med" tyckte BM. Hon tyckte att allt såg fint som vanligt. Lilla Frallis sprallade just som vi skulle mäta magen och efter ett par sparkar fick jag en sammandragning som gjorde att vi fick vänta med att mäta till magen lagt sig igen. Busunge!

Hjärtat slog 145 slag/min och hon ligger nu med huvudet ner. Men det behöver inte betyda att hon redan fixerat sig sa BM. Vi får se om hon ligger kvar nästa gång. Mosters Vendelafis fixerade sig ju tidigt...och kom ut tidigt...

Jag frågade Anki om igångsättning. Och hon skrattade och trodde inte jag behövde oroa mig för det eftersom att jag har en så känslig livmoder. (Pga alla mina sammandragningar).
Vi får väl se!

Nu ska jag laga hemmagjorda hamburgare á la Titti till min fina sambo.
Trevlig kväll.

1 kommentar:

  1. Jag ska göra glukosbelastningen igen om 3 veckor. Jag som mår illa, och har värsta kräkmagen, kommer nog ha det svårt att få ner den sliskiga sörjan :)

    SvaraRadera