onsdag 24 februari 2010

Hemmakväll (forever?)

Förr i tiden var vi aldrig hemma på kvällarna. Vi var på Lemongrass och åt ett par gånger i veckan. Eller så var vi några stycken som lagade mat ihop och drack vin hemma hos någon. Eller så åt vi på Koi. Men hemmakvällar var väldigt sällsynta.
Jag minns en gång ett gräl Henrik och jag hade där jag sa:

"Jag vill sitta hemma i sunkiga kläder och glo på meningslösa tv-program. Jag är så trött på att klä upp mig och ALLTID träffa andra människor! Jag vill laga husmanskost och dricka mellanmjölk! Jag vill sitta hemma och ha tråkigt med dig!"

Nu äter jag upp varenda en av de orden. Tillsammans med husmanskost, men ändå...

Men jag ska inte klaga, jag är trött som ett ålderdomshem på kvällarna så pyjamasbyxor och ryggläge är det enda som funkar just nu. En kväll på Lemongrass känns väldigt avlägset och avtändande.
Men det kommer en dag då jag vill ut från "vår gråa vardag", det är jag helt säker på.

Ikväll packar vi inför flytten imorgon. Nu händer det grejor! Vi har Champions League på i bakrunden och vi diskuterade nyss att det hade varit kul om Inter vunnit CL. "In your face Zlatan!"
Man kan ju alltid, önska, be och hoppas för att det blir så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar