onsdag 6 april 2011

Still no babies...



Vi väntar spänt på att Bibbi ska sätta igång och valpa. Hon är idag på 60:e dagen och hennes ras brukar valpar redan på 57-59 dygnet av dräktigheten. Det normala är allt mellan 57-63 dagar för hundar. (Soft graviditet, 2 månader liksom!)
Igår natt väckte hon Henrik och mig och vi trodde det var dags, men när Henrik och jag yrade runt som mest här hemma gick Bibbi och la sig och somnade gott. Då höll jag på att rota fram handdukar och mjuka filtar och Henrik läste på om hur man förlöser hundar.

Vi fick besviket gå och lägga oss igen och nu sitter vi som på nålar. Hon kan verkligen sätta igång när som helst!
Jag har varit hemma i hela två dagar eftersom jag måste vara här när hon föder. Ifall hon inte genast pillar bort hinnan, som valpen (oftast) kommer ut i, kan den kvävas. Hon måste övervakas noga.
Kan tillägga att jag klättrar på väggarna. Och Keila med.

Så idag kom bror och Sophie med lille Julian på lunch och mamma och Venna tittade också förbi.
Mamma hade saxen med så både Rasmus och Henrik passade på att bli klippta. Jag är en sådan som inte gillar nyklippta människor. Det är precis som om vissa inte tål när man drar med en nagel på en tallrik. Jag är alltid jätte nervös när Henrik ska klippa sig.
Men jag får nog säga att det inte var så farligt idag. Han blev faktiskt lite sötare till och med.

Håll tummarna för att vi får bebisar inatt... 

3 kommentarer:

  1. Spänd förväntan kan man faktiskt säga, håller tummarna kan du tro. Kan tänka mig att det gjorde gott att dom kom o luncha med er. Hoppas det blir snart. Pussa Keila så mycket från mig o hälsa Henrik.
    Var rädda om er o en stor go kram.
    Essie

    SvaraRadera
  2. Spännande! Och ja, det vore verkligen skönt med 2 månaders graviditet... Haha! :-)

    SvaraRadera
  3. Hahahahahaha, vilken rolig fobi! Den har jag aldrig hört talas om. =)

    SvaraRadera