torsdag 28 april 2011

Planering

Alla som känner mig vet att jag är sämst på att planera. Verkligen sämst! Ingen bra egenskap, jag vet. Men nu är det bara så och oftast hinner jag ändå alltid i tid.
Nu handlar det om planeringen av Keilas ettårskalas. Maten och tårtan. Jag tänkte ringa Mimmas i eftermiddag och beställa tårtorna, kalaset är på lördag. Tror ni det funkar?
Jag har redan satt farfar Erich på att göra sina berömda Gyozas. Det andra ska jag själv fixa. Jo då, jag hinner. Läääääätt....
Idag ska jag i alla fall försöka komma iväg och handla allt. Det är ju inte helt lätt med en liten tjej i kundvagnen. Men det får gå...

Det nya för dagen är att gå runt bjälkpålen (nej ingen strippstång) och tillbaka till mig.
Så länge hon roar sig med det är jag nöjd och kan leta recept på datorn. 


Ok, lite vingligt fortfarande men hon har blivit snabb på det här med att gå....

"Tittut mamma! Nu får du klä på dig så vi kan fixa idag."

3 kommentarer:

  1. Alltså hon är bara för söt!:)
    Kram

    SvaraRadera
  2. haha så söt ! Jag gillar tidsoptimismen på tårtorna, ska bli intressant att se om de fixar det :)

    SvaraRadera
  3. vilken sötis :)

    sv: sno på, det är inte jag som kommit på den direkt :)

    SvaraRadera