tisdag 12 april 2011

Keila och pappa

En promenad med pappa i det fina vädret igår...


Henrik är definitvt "lekföräldern". Så fort han kommer hem kastar han sig på golvet och leker med Keila, sen ligger han där tills hon tröttnar och kommer till mig, "tröst- och mysföräldern", med bappisen och vill sitta i knät. Så fort Henrik kommer innanför dörren börjar Keila spexa. 
Hon vet vad som väntar. Bus, lek med bollar, jaga och så vidare. Hon blir alldeles till sig och gråter stora krokodiltårar när han måste tillbaka till jobbet.
Jag tror Henrik saknade Keikei idag för han kom hem en timme i eftermiddags bara bara för att leka med henne och sen gick han tillbaka till jobb. Det är inte alla pappor som kan göra det inte

Nu sover Keila middag och jag ska börja förbereda maten. Vi ska äta kycklinggryta idag. Hoppas Keila gillar det. Igår åt hon fyra köttbullar och en dl makaroner till middag plus att hon åt en Guy Cheezu (det ska börjas i tid ;-) och halva (!!!) min Ceasar Sallad. Matgladare unge har jag fan aldrig träffat...

Återkommer med valpbilder sen...

6 kommentarer:

  1. haha, sådär är det hos oss med.
    SJälv är jag alldeles för trött för att leka på eftermiddan, men när K kommer hem från jobbet är han sååå glad och leksugen... så då blir det "papptajm" liksom ;)
    Själv är man dock poppis när det ksa tröstas, haha!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så har vi det här med. Pappa är roligast, men mamma är gosigast.

    Va kul med en så matglad tjej!
    Neo kan också äta hur mycket som helst när det är vår mat, men burkarna är det inte ens en halv som går ner.

    SvaraRadera
  3. Sv: Tack Danni :) Lilla Keila är ju bedårande hon med. Ja, tänk snart är dom 1 år! Helt galet

    SvaraRadera
  4. Måste bara fråga var du köpt den gudomligt fina mössan. :)
    En riktigt fin blogg du har.

    SvaraRadera
  5. Superfin layout. Ordspråk å annat fint, helt i min smak. :)

    SvaraRadera
  6. Åh så härligt att kunna ha det så. Bra att kunna utnyttja tiden.

    SvaraRadera