lördag 16 april 2011

Welcome baby Anton ♡

Igår natt föddes en liten prins strax efter midnatt på KK här i Malmö.


Min fina Luisa fick sin underbart söta son. Två veckor tidigare än beräknat valde han att titta ut.
Luisa kom hem till mig på förmiddagen och åt lunch tillsammans med mig, Hanna och Janni. Hon hade lite värkar men gick ändå och jobbade efter vår dejt. Jag tyckte inte hon var klok!
Det visade sig att hon var öppen 5 cm när hon åkte in efter jobbet vid sjutiden.
Hon jobbade under värkarbetet! Luisa, du är min idol!

Men som hon själv sa när hon ringde igår och vi pratade, man vet ju inte hur det ska kännas. Det kunde ju lika gärna varit förvärkar. Men det var det alltså inte och en snabb och smidig förlossning hade hon också. Och ut kom världens sötaste lilla kille med tjockt mörkt hår.
Jag är så glad för hennes och M's skull. Och jag längtar fasligt mycket efter att få träffa detta lilla liv.



Update: Awwww så har han nyfödd-vantarna som han fått av mig på sig.
Det såg jag först nu. 

4 kommentarer:

  1. Åh va söt han är, lilla Anton (var det väl) och Luisa, du är HELT klart min idol med!!

    puss på er

    SvaraRadera
  2. världens finaste lilla Anton

    SvaraRadera
  3. Bebismys! :-)
    Du vet ju var du kan beställa välkomst-present! *blink, blink*

    SvaraRadera
  4. Massor av kärlek från mig och Anton. Vad fina komplimanger, bästa!!!!

    SvaraRadera