måndag 25 april 2011

Sjukstuga - Maj Gadd!

Ja, här hemma är ingen frisk just nu. Vi fick ställa in både barnkalas och påskmiddag hos Henriks föräldrar idag. Idag kände Keila och jag mig sämre och jag känner hur ont jag börjar få i halsen och Keila har gnällt och vägrat äta hela dagen. Det enda jag fått i henne är flytande alvedon. Hon somnade halv sju ikväll och jag håller tummar och tår att vi får vakna friska, eller friskare i alla fall, imorgon.
Tre sjuklingar i den här familjen var det alltså...
Så tråkigt i detta fina påskväder och allt.

Inomhus lek med pianot Keila fått av farmor och farfar. Hon älskar det och spelar för mig och Henrik och så sjunger hon små truddelutter i mikrofonen med. Sjukt spännande att höra sin egen röst i högtalarna ju.

Febriga ögon och snorig näsa men man kan busa ändå...

I går tog vi en tur med vagnen för lite frisk luft. Japp, Easy Tones'en var på ;-)

Kungsparken i Malmö

Japanska tannalösa gubben visade sig i gungan igen...
Och Keilas tre första små tänder.

Lekplatsen vid Stadsbiblioteket är jättefin och fantasifull.

Rutschkana, iiiiih det killar i magen!


Keila bland svamparna.

"Var tog alla vägen?"

Healthy snacks hela helgen. Jodå, kräksjukekilona håller sig fortfarande borta.
I'm a winner!

5 kommentarer:

  1. Tack så mycket... =) Charlie verkar inte svartis men han blir lätt uttråkad när han inte får uppmärksamheten.. åååh vad man älskar sin bebis!!!!!

    SvaraRadera
  2. Skickar massor med krya på er kramar till er. Vilka härliga bilder, Danni. Var rädda om er, pussa söta Keila o hälsa Henrik så gott. Stor go kram.
    Essie

    SvaraRadera
  3. Inget vidare med basilusker, hoppas ni snart är krya igen och kan njuta av solen som ska visa sig hela veckan :) Kramar på er!

    SvaraRadera
  4. Krya på er, inget kul att ligga sjuk när de e så fint väder!!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Vart är pianot köpt?

    SvaraRadera