lördag 28 september 2013

Skaba

MammaSySanna har gjort underbara bokstäver i tyg till Etienne som vi fick häromdagen. 
Jag tänkte ha de i vagnen eller vid hennes säng på hennes rum. Jag älskar hennes namn ännu mer nu när hon är här och är så glad att hon heter Etienne. Jag hoppas hon kommer känna lika starkt för det som jag alltid gjort. Vår underbara lillasyster! Nu ska jag bara vänja av Henrik vid att kalla henne för Stefan...


De fångar hennes uppmärksamhet samt köper mig lite tid i köket.
Win win!


Jag bad om bokstäver som går i ljusrosa.




Här är andra exempel med namn med Sannas fina bokstäver i tyg.

Man väljer vilken färgskala man vill ha så mixar MammaSySanna ihop en fin kombination.
Bokstäverna kostar 15 kronor styck, snöret att hänga bokstäverna i ingår.
Kontakta MammaSySanna sanna_sjo@hotmail.com för att lägga en beställning.
Själv tycker jag det är en supergullig present när man ska träffa en liten nyfödd eller gå på dop.
Sanna gör även dregglisar och små mjukisdjur, amningskuddar och babynest.

Tusen tack Sanna, de ska hänga lite varstans under Etiennes uppväxt.

8 kommentarer:

  1. Åh va fint! En fråga, hur uttalar man namnet? Har klurat men hade varit skoj att höra det:-) eller alltså hur ni säger det/uttalar. Underbar blogg. Så mysig. Kram!

    SvaraRadera
  2. Etienne är väl ett mansnamn? (I fransktalande länder, väl?)

    Fina bokstäver; oväntat att de skulle vara rosa... not. :D

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så oväntat med rosa nej... X-D
      Etienne är ett mansnamn eller pojknamn och även ett efternamn i fransktalande länder ja.
      Jag har alltid velat döpa ett barn till det, det har hängt med sedan tonåren och nu blev drömmen verklighet. Hade Etienne varit en pojke hade han fått heta Etienne. Personligen tycker jag att en flicka kan heta det eftersom att jag under lång tid, när jag var yngre, trodde att det var ett flicknamn pga sångerskan i Saint Etienne, long story...
      Så kan det gå!
      Kram

      Radera
    2. Etienne kommer säkert att vara nöjd med sitt namn, som är så personligt och med så mycket tanke bakom! (Precis som storasyster!) Fina, speciella namn till jättesöta, små tjejer! :)

      Kram

      Radera
  3. Hur knyter du den i vagnen? Har precis fått hem min men reder inte ut det :) tack för fin blogg med bra tips :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej.

      Jag har använt fästnålar för att de ska bli på plats.

      Radera