torsdag 26 september 2013

Från kaos till lugn och ro

Natten har varit allt annat än bra. Som jag skrev till Titti imorse: "Lord! Varför skaffade jag en till?!"

Varannan timme har lillasyster vaknat och velat äta, vara nära, ha ny blöja and so on...
Jag är ju inte van vid sånt här. Keila sover hela nätter sedan Gud vet när. Sedan hon föddes har jag påstått idag men både min syster och Titti sa att jag nog förträngt att det var såhär precis i början med Keila också. Till lillasysters försvar väckte Keila henne två gånger då hon drömde mardrömmar. Och är man vaken kan man lika gärna passa på att äta, lilla mumsmajan väger 3810 gram nu.

Jag var inte försvarbar när Titti ringde på dörren klockan elva som avtalat. "Oj!" sa hon när jag öppnade. "Danni, du skrämmer mig lite, jag kan ju inte precis ångra mig..."

Men kaos, stress och huvudvärk byttes snabbt ut mot mys, fika, nöjd bebis, frisk luft i flera timmar.
Det är Titti som gör det, hon kan verkligen vända en pissdag för mig. Ibland behöver hon bara titta på mig för att jag ska börja skratta. Bästa vänskapen på alla plan. Jag längtar så tills hon går på föräldraledighet så att vi kan träffas oftare.



Vegas övar på att hålla bebis.


Vid strandkanten letade vi stenar som legat i skatter och kastade macka.


Hoho?
Finns det något där nere i allt rosa fluff? 
Etienne somnade när vi gick ut och sover fortfarande fyra timmar senare. 
What can I say? Sjön suger!



På väg till lekplatsen.





Kastar tillbaka hajtänder eller var thaihänder...?


Letar fiskar i hamnen.


Våra förstfödda...
Ja, alltså jag är ju inte så känslig...

Tack för idag våra bästa vänner. Vi behövde verkligen en stor dos av kärlek idag.
På tal om kärlek så är Henrik på väg hem med pepparbiff som vi ska äta ikväll. Gott!

8 kommentarer:

  1. Så mysigt! Säg, varför kallar du Titti för plastmoster?

    SvaraRadera
    Svar
    1. För att vi är nära som systrar utan att ha något blodsband och att hon älskar Keila som att hon är familj! 💗 kärt va!

      Radera
    2. Aaaaa så kärt!

      Radera
  2. Fin bebis! Grattis! Får vi inte någon förlossningsberättelse? :-)

    SvaraRadera
  3. Pepparbiff och amma... är det bra ihop?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gick hur bra som helst. :)
      Jag äter lite av det mesta så att hennes lilla mage vänjer sig.

      Radera
  4. pepparbiff och amma.... blir det inte magont?

    SvaraRadera