söndag 22 september 2013

Lugna söndag

Förr i världen var söndagar värsta bästa återhämtningsdagen efter helgens fester.
Nu för tiden är det pyjamas hela dagen, sen lunch eller tidig middag, mys framför en film och tända ljus i vårt lilla hus. Henrik har klippt gräsmattan för vilken gång i ordningen denna veckan vet jag inte. Han är helt besatt av att hålla den i trim. Jag och Keila brukar sitta i solstolarna på trädäcket vid sol eller i klubbfåtöljerna här inne när det är kallt och titta på honom.
Det är faktiskt rätt skönt att bara vara här, vi fyra...

Så fort lillasyster är vaken åker hon på pussar och kramar från Keila.
Det är bara att vänja sig...

Keila och jag byggde en koja innan medans Henrik skämde bort Etienne på armen 
och vandrade runt runt tills hon somnade.


Nästan hela eftermiddagen höll hon till inne i sitt koj-slott.
Då passade vi på att ha How I meet your mother-maraton.


Lite pyssel på kvällskvisten innan läggdags. 
Nu ska jag försöka övertala Henrik att se slutet på The Great Gatsby med Leo Di Caprio. 
Vi såg en timme av filmen för ett tag sedan jag vill veta hur den slutar.

1 kommentar:

  1. Åh, vad härligt att du tar tillvara på henne på det sättet när du fått en ny liten!
    <3

    SvaraRadera