måndag 16 september 2013

En vecka

Idag är Etienne en vecka gammal och vi har varit hos Ramona Bach och gjort en nyföddfotografering. Det gick jättebra och jag är så spänd på att få se resultatet av vår lilla älskling.

Lillasysters första vecka har gått så fort, varför kunde inte den sista graviditetsveckan göra det? Jag önskar att vi hade kunnat stanna tiden och ha en nyfödd här hemma för alltid. Jag älskar deras rörelser, lukten, hur goa de ser ut när de sover som små grodor och ljuden de ger ifrån sig. Jag får inte nog och jag sitter i timmar och bara håller om henne och tittar, oftast med tårarna rinnande längs mina kinder av lycka. Precis som jag gjorde med Keila.

Här är några favoritbilder från vår första vecka med Etienne.

På BB i måndags.

Keila hade med sig en egen Kiko till lillasyster vid deras första möte.

I famnen på stolta mormor.

Stolt storasyster.

Stanna tiden! Två dagar gammal här.

Första mötet med småkusinerna.
Valentin 4,5 mån, Isabella 3,5 mån och Etienne 2,5 dag.

Här har vi precis bestämt oss för alla tre namnen.

"I come in peace.."

I fredags firade vi med Dompa och ståt, ostron och råbiff att "lillasyster kommit ut", som Keila säger.

Älskade barn.

Hälsar på Olivia, Patrik, Bella, Tim och Ebba.

Slår rekord i "happy baby".
Vi tror inte heller det är sant...
Men gladare bebis får vi nog leta efter.

Gladast av alla över att lillasyster är här är ändå Keila.
Hon är tokig i sin syster.

11 kommentarer:

  1. Jag blir helt varm i hjärtat av alla fina bilder men särskilt dem med Keila och Etienne <3

    SvaraRadera
  2. Oh!!! Så mysigt ♥ härliga bilder på er fina familj. Tack för en fantastisk blogg.

    SvaraRadera
  3. Håller med Pernilla, varm i hjärtat är rätta orden!
    Så härligt Danni!
    Kraaaaam

    SvaraRadera
  4. Grattis till er fina lillasyster! Underbara bilder!

    SvaraRadera
  5. Vilken fining! På tal om något helt annat. Tavlorna bakom dig, så snygga! Var har ni hittat dem?

    SvaraRadera
  6. Superhärliga bilder. Man kan verkligen minnas tillbaka hur det var. Kram

    SvaraRadera
  7. Vilka fina kort!!!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  8. Ramona är jätteduktig, våra bröllopsfoton togs av henne.
    Det blir säkert ljuvliga bilder.
    Kram

    SvaraRadera