söndag 15 september 2013

Hemfärden i "mormor-Ulla-koftan"

Den här blå och rosa koftan stickade min mormor till mig och den åkte jag hem i från BB i maj 1982.
Nu har båda flickorna åkt hem i samma kofta.

Keilas hemfärd den 1 maj 2010.
Då hade vi satt koftan på fel håll för knapparna skulle tydligen vara bak.

Etiennes hemfärd den 10 september 2013.
De rutinerade föräldrarna har lyckats få på koftan på rätt håll...

Jag tyckte de var slående lika det första dygnet men nu vet jag inte längre.
Jag ska lägga upp några bilder där de är lika gamla så får ni hjälpa mig att se.
Jag ser ju bara 3,5 kilo kärlek på alla bilder...

7 kommentarer:

  1. I mina ögon är det samma onge, bara koftan på olika håll! :-)

    SvaraRadera
  2. Alltså bilden ovan med Keila trodde jag var på Etienne, om man jämför med bilden där Keila och Etienne är tillsammans! Så fina båda två!

    SvaraRadera
  3. Fel! Inte bilden där de var tillsammans utan bilden under den!

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till er alla!! Underbart att allt gått bra och att Keila fått sin älskade lillasyster...fortsätter att följa er...stor kram från en bloggläsare i Malmö

    SvaraRadera
  5. Verkligen lika varandra! Så söta / Desirée

    SvaraRadera
  6. Då skiljer jag mig från mängden genom att säga att jag tycker de skiljer sig ganska mkt åt på dessa bilder. Visst, syskonlika, men stora skillnader med. Har inte Keila mer asiatiska drag än lillasyster?

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att ha generationskläder. Vi har bara dopkläderna kvar.....
    När Charlie var nyfödd så var han en kopia av storebror Viggo. På bilder som vi tog så kunde man inte se skillnad på dem. Men nu så här 10 veckor senare så har Charlie blivit en egen liten kille med helt annat utseende. Kommer lägga upp bilder inom kort så man kan se skillnaden på våra killar.
    De är så fina era tjejer, visst är det härligt att man kan känna lika mycket kärlek för bägge.

    SvaraRadera