onsdag 14 mars 2012

Vendela är schuuuk

Vendela ligger inlagd på SUS här i Malmö för lunginflammation.
Tredje natten de spenderar där och lillskruttan är medtagen och vill inte äta eller dricka.
Keila och jag försökte Skype'a med henne innan för tjejerna saknar varandra men det var en ledsen och trött Venna som bara ville sova så Keila "ssscchhysschade" mig och sa att Venna ville nanna.
Jag hoppas hon mår bättre imorgon så att vi kan komma och krama henne.
Det var alldeles för längesen vi träffade henne.

Två gånger blev de hemskickade från akuten med att det bara var förkylningsvirus. 
Tredje gången gjorde de äntligen en röntgen och såg 
lunginflammationen och blev hemskickade med mediciner.
Fjärde gången blev hon inlagd.
Hade de lyssnat på dom den första gången hade det inte behövt gå såhär långt.

Känns tryggt...

5 kommentarer:

  1. Usch då! Jävla sjukvård! Inte att lita på.....
    Hoppas hon blir bra nu.
    Kram till er!

    SvaraRadera
  2. Amen usch, krya på henne <3

    SvaraRadera
  3. Men fy!!! Herregud.. lilla hjärtat.. <3 Krya på dig fort Venna! Hemskt att det går till sådär.. man blir rädd! Puss på er!

    SvaraRadera
  4. Ush, stackars lilla! Är alltid (extra) jobbigt när de små drabbas! Hoppas hon krya på sig fort!

    SvaraRadera
  5. Tacka vet jag den Belgiska sjukvården, här skickar dom ambulans om man bara råkar hosta :p Min lilla fick också lunginflammation och husläkaren skickade oss vidare till akuten direkt och vi behövde bara vänta 10 min pa hjälp..... Ibland är jag glad att jag inte bor i Sverige ända om jag saknar det MYCKET.

    Krya på dig Venna!

    SvaraRadera