onsdag 21 mars 2012

Svensk Midsommar

Det jag längtar efter mest just nu är midsommarhelgen. Dels för att det är sommar men också för att vi för första gången sedan vi träffades har bestämt oss för att fira den i Sverige och inte i Miami!
Vi (eller jag egentligen ;-) tycker det är viktigt att Keila får med sig svenska traditioner och en av mina favorithögtider är faktiskt när vi firar Midsommar här i Svea. Jag vill att hon, precis som jag gjort, ska dansa runt stången till Små Grodorna, lägga blommor under kudden och drömma om sin älskade, springa barfota i gräset till midnatt...

Och ska man fira Midsommar så ska det göras på äkta svenskt vis, i Småland!
Vi är några familjer som hyrt en jättestuga och ska fira självaste midsommarafton på Astrid Lindgrens-värld med barnen för att sedan fortsätta i stugträdgården. Åh vad jag längtar! 


Jag säger som Matilda, I Love Sweden!

Alla barn borde dansa runt stången på Midsommar... 
Och tänk att få göra det med Pippi, Tony och Anki, Rojja och Imil! Hello, lycka!

Stugan vi hyrt föddes Samuel Lindgren i, Astrids pappa. 
Det skrämmer Matilda lite men jag är övertygad om att han inte spökar där... Tror jag.

Förra midsommar var Keila 14 månader och den spenderades på Disneyland i Florida.
Not so swedish alltså. ;-)
Nu för tiden blir det Miami innan eller efter midsommarhelgen.


4 kommentarer:

  1. Åååhhh längtar så mycket! Det ska bli så mysigt!

    Och du... kom inte inspringandes till mig när Samuel kommer till dig mitt i natten och klappar dig på pannan och säger... "aaasstrid lilleeee..är det duuuuu?"

    OMG.. Nu blev jag skidd.

    puss

    SvaraRadera
  2. Guuuud vad härligt!
    Astrid Lindgrens värld är fantastisk, oavsett vilken ålder man är!

    SvaraRadera
  3. Har varit på ALV ett antal gånger de senaste åren då jag har tre små tjejer som bara ÄLSKAR allt som har med stället att göra! Har firat midsommar där med vänner de senaste 2 åren. Ett kanonsätt att fira på tycker jag verkligen!

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Förra midsommar firade vi på Rhodos för att åka på vår smekmånad. Midsommarafton låg vi i magsjuka alla tre. Hoppas på bättre lycka detta året ;)

    SvaraRadera