fredag 9 mars 2012

Lunch i Gdansk

Ja som ni läser är jag inte på exotiska stopp i Karibien eller Sydamerika men jag gillar Gdansk. Det finns shopping, mysiga caféer och spa att fördriva tiden med. Och bäst av allt, det kostar oförskämt lite...

Jag bokade spa med massage med aromatiska oljor, 100 minuter för 300 kronor. Dumma mig avbokade igen igår kväll när vi kom till hotellet för att jag ville sover längre!? Det ångrar jag nu. Nästa gång blir det väckarklocka och marsch i bikinin.

Beef Carpaccio och Chicken Tonnato till förrätt. Förrätten kostade 50 kronor. För båda!

Senso Restaurant & Bar
Scandic Gdansk.

Tonfisk till huvudrätt med stekta grönsaker. 100 kronor.
Inte lika god som tonfisken jag åt på Gonpachi i Roppongi i Tokyo. Den hade bara landat i stekpannan och sen upp igen. Gott!
Den här har legat lite för länge men är ändå saftig och god.

Ceasarsallad vid sidan om ingick. Jag kommer inte orka äta allt...

Nu ska jag pipa ner och ha pick up med övrig besättning. Vi ska åka passivt till CPH och därefter flyga en snabb till Hamburg innan jag checkar ut ikväll för en after work och middag med Henrik.

Jag känner att jag har fyllt på med energi och längtan efter min lilla familj. Det är så välbehövligt ibland, att få sova till man vaknar, ta ett bad, strosa själv i affärer, ta en kaffe och bara vara Danni. Att man får betalt under tiden gör ju inte iheller något...
Nu är jag laddad till tänderna och ser fram emot en helg med massor av planering inför ett kommande kärleksfullt event. Tids nog får ni veta vad ;-)

4 kommentarer:

  1. Låter så härligt! En liten paus var nog på sin plats. Maten ser god ut också, med undantag för tonfisken...

    SvaraRadera
  2. Skönt att du har kunnat ladda batterierna lite, Danni.
    Ha en go helg, pussa söta ungen och hälsa Henrik så mycket.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  3. Gott det ser ut! Spännande med event :-)

    SvaraRadera
  4. Dam, dam, da dam!!!!!!!!? ;)

    SvaraRadera