tisdag 20 mars 2012

Måndag eller tisdag?

Jag har varit iväg sedan i går eftermiddag och jobbar med halsbrännan från helvete. Någon som vet nåt som hjälper mot det? Och kom nu inte med det receptfria skitet de har på apoteket. Det hjälper inte.
Jag får halsbränna när jag kombinerar vin med stark mat... Och jag som älskar båda delar, gärna i kombination så klart. Sjukt trist men sånt är livet. 

Igår kom vi in över ett snövitt Vilnius och det slog mig att vi knappt haft snö här hemma. Keila fick aldrig prova på att åka pulka. Skamset! Vad händer med vår värld?

Igår kom också Mat i Veckan där hemma och jag funderar starkt på att göra Paellan idag. Det är så gott med Paella att vi funderar på att åka till Barcelona i början av maj, då jag råkar fylla 30 år, och fira det med min kusin och hennes lilla familj. Och så tar vi "Larsen" med oss på id-biljetter.
Hör du Kacka? Är ni hemma då? ;-)

Nu en snabbis til Cph innan utcheck.

Ses i Malmö, och till dej som ser mig på buss ;-) du måste haft en jäkla tur för jag åker nästan aldrig buss, haha! Men kom fram och hälsa nästa gång. Hade varit jättekul att träffa någon som läsare här inne så mycket. Och som jag inte känner sedan innan såkart.

Och en fråga till, var ligger Balders Hage i Göteborg? Har världens långstopp där på lördag och vill köpa en grej till Keilas tvåårsdag som jag sett i nån reklam. Anyone? 

Idag ska jag handlar med mig ett flätat franskbröd, en ny ost fastän den vi har inte är en vecka ens och lite "kårr" till Keila så ska vi fika efter dagis. Ska bli mysigt.

Ha en fin måndag, eller är det tisdag? Who knows, jag sov bara fyra timmar inatt.

To you my dear... ;-)


Kram på er.

5 kommentarer:

  1. Sofia Lundqvist20 mars 2012 kl. 13:56

    Halloj Danni!!
    Södra Hamngatan 25 är adressen. Om du står på Gustav Adolfs Torg med ryggen åt börshuset så ser du Handelsbankens stora komplex rakt fram, på andra sidan kanalen. Titta åt höger och hitta Rest Golden days....fortsätt tilla åt höger....lite till....Voila - Balders Hage. Ring om du inte hittar - 0709-393939 :)

    SvaraRadera
  2. Väldigt nära brunnsparken. Det är mitt i centrum så du hittar nog...

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hittar något mot din halsbränna, själv tar jag Omeprazol. Skönt att du inte flög till Ålesund i söndagskväll, inte oligt om man säger så, orkan och snöstorm. Som Erik sa, vi kom ner på något vis, hm.....
    Ha en härlig kväll och det gjorde så gott att se om Sophies insamling, du har ett stort och varmt hjärta, fint gjort.
    Pussa goa söta Keila och hälsa Henrik så mycket.
    Stor go kram
    Essie

    SvaraRadera
  4. Skippa kaffet under en längre tid så kommer du nog märka stor skillnad. Så var det för mig iaf. Hade uppehåll under kanske tre månader och sedan var det helt borta och idag dricker jag kaffe en gång per dag med mycket mjölk i. Tråkigt jag vet! Men det är helt klart värt det!!! För mig gick det så långt så jag tom fick en infektion i halsen (och det var ingen rolig upplevelse!) så jag hade liksom inget val fick då Omeprazol som tabletter och gaviscon i drickbar form (på recept).

    Lycka till!

    /Karin

    SvaraRadera