onsdag 7 mars 2012

Flygplatsshopping

Jag tillbringar väldigt mycket tid på Kastrup, Köpenhamns flygplats, eftersom att det är där vi har vår bas.
Kastrup är, utan tvekan och jag borde veta med tanke på alla de flygplatser jag varit på, Europas finaste och lyxigaste flygplats.
Det liknar mer ett exklusivt varuhus faktiskt. Barer och restauranger med lyxiga rätter och fina viner.
Favoritbaren är mellan B-fingern och C-fingern, bakom SAND och brevid Hermés lilla butik ligger mitt favorithak.
Där brukar Henrik och jag ta ett glas vin innan vi ska ut och resa.
Jag önskar att vi snart kan sitta i den där baren och vara förväntansfulla över en semester...

Tyvärr går det en del pengar när man sitter och väntar mellan flighterna. Men vad är
per
diem till för om inte shopping!?
Marlene Birgers butik brukar jag vara inne i och i Ralph Lauren. Jag är smygsugen på en Club-kavaj därifrån nämligen.
I måndags "råkade" jag fynda två kuddar på Noa Noa. Är det halvfjärs procent så är det. Mjuka, stora och med sött mönster. Perfekt till min kuddsamling i vår härliga säng.

Och så kunde jag inte låta bli ett par söta
mammelucker
till Keila. Visserligen i strl 3 år men de kommer passa till sommaren.
De söta byxorna i ljusblått.
Och kuddarna
Våren har härmed flyttat in i sovrummet.
(Till Henrik, de här kuddarna är inte till för att svettas och sagla på så lägg de fint brevid sängen ikväll när du ska sova ;-)

6 kommentarer:

  1. Åh vilket lyxigt inlägg! Jag ääääälskar flygplatser och flygplatsshopping och givetvis toppat Kastrup listan! Ja då var man ressugen igen..

    SvaraRadera
  2. Sjukt söta små byxor till Keila.

    SvaraRadera
  3. Hahahahah du är precis som jag ,love it......att de inte kan fatta att såna kuddar svettas man inte och saglar på,man bullar inte iheller runt med dom och viker på mitten så att all stoppning delar på sig,sen ser dom ju ut som avdankade sura gamla kuddar....att det ska vara så svårt hahaha jag gråter blod när S massakrerar mina fin kuddar. Kramar från sukinen i Barcelona

    SvaraRadera
  4. Väldigt vackra kuddar! Håler med dig- Kastrup är den finaste flygplatsen som finns! Jess

    SvaraRadera
  5. Har alltid sagt det, Kastrup är bästa flygplatsen för att känna sig lite lyxig ;). Funderar allvarligt på att skicka ett MasterCard till dig så du kan passa på å handla fina saker till mig med. ;)
    Pia

    SvaraRadera
  6. Underbara kuddar, i´m in löööve! ;-)
    Kramar

    SvaraRadera