måndag 2 april 2012

Hos mormor Ulla

Idag fick min mormor komma hem från sjukhuset och Keila och jag var där för att hälsa henne välkommen hem med ett fång lila tulpaner.
Hoppas nu bara att hon blir så pass stark att hon kan stanna hemma.

Vi har saknat henne.

Esther hade köpt med sig jordgubbar som vi kalasade på och Keila var helt till sig.



På Lindex tjatade Keila till sig världens fulaste mössa av mormor.
Eller som Henrik sa: Det måste varit en blind som designat den mössan.

Hon stod snällt i kö för att betala med en tjuga.



"Keilas tur nu!"
När expediten tog pengen och gav tillbaka ett kvitto blev Keila smått bekymrad. 
Hon ville ha "mer pengen" tillbaka.

"Vo e de mamma?"
"Det är en häxa. Kan du säga häxa?"
"Hit-ler".

Hur fick hon nu till det så fel!?
Hädanefter heter de påskkärringar här hemma. 
Även ifall det nog blir svårare att säga...

Keila och eeh..Häxan...



Efter Trelle åkte vi till Malmö och hämtade upp Henrik och åt middag på Burger King.
Fy på oss!
Vi som till och med hade Mat i Veckan som stod och väntade utanför dörren.

Nu ska vi se Breaking Dawn.
Om jag orkar hålla mig vaken...

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha underbara Keila!
    Jag undrar så vad Ellie kommer säga för galenskaper sen..

    SvaraRadera
  2. Haha, men vad söt hon är :D "hit-ler" fick mig att skratta rakt ut :D

    SvaraRadera
  3. Haha! Tack för detta Danni, precis vad jag behövde denna tidiga morgon!!
    Känn på denna, LykkeLees fröken heter Frida, dock byte hon tidigare ut R mot T, de var sådär uppskattat av Fidta... :)

    SvaraRadera
  4. Hahah! Hitler, härligt att få skratta redan 07:11

    SvaraRadera