tisdag 24 april 2012

23 april - en dag vi aldrig glömmer

I söndags natt gick min fina mormor bort efter en tids sjukdom. Vi var alla barn, barnbarn och barnbarnsbarn hos henne hela dagen innan och på natten höll min mamma henne i handen när hon drog sitt sista andetag. Det känns skönt att mormor inte lider mer samtidigt som hon fattas oss så att det gör ont i kroppen.
Min fina mormor. Allt hon gjort för oss. Alla skratt och tokigheter.
Åh vad jag saknar henne.  

På kvällen anordnade vi så att Rasmus och Sophie gifte sig på sjukhuset där Sophie just nu ligger inlagd. En minst sagt omtumlande dag men som fick ett fantastiskt slut. Precis som mormor hade velat ha det. Det var så fint och stämningsfullt och Tjappe sjöng "Du vet väl om att du är värdefull".
Ett stort grattis Rasmus och Sophie till ert giftermål!
Er kärlek till varandra är det ingen som kan ta ifrån er.
 


11 kommentarer:

  1. Åh Danni. Både sorg och glädje - jobbigt inombords. Många styrkekramar till er alla.
    Ta hand om dig och din lilla familj. Snart är det vår och värmen är på väg. Det blir bättre - lovar.
    Kramisar i mängder
    Sofia fr Gbg

    SvaraRadera
  2. Gud vilken omtummlande dag för er.. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva och hur jag ska uttrycka mig. Vill mest visa omtanke och beklagar sorgen och önskar lycka till kärleksparet!

    SvaraRadera
  3. Usch så sorgligt och fint... <3

    SvaraRadera
  4. Oj vilken dag, både lycka och sorg, men framför allt en massa kärlek!
    En massa styrkekramar till dig!

    SvaraRadera
  5. Oh vilken känslobergochdalbana! Sorg och glädje..
    Beklagar lilla mormors bortgång och önskar Rasmus och Sophie all lycka!

    SvaraRadera
  6. Oj, vilka känslostormar...
    Hur är det med Sophie? Skickar de varmaste kramar till er båda.

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken dag. Beklagar än en gång förlusten av din mormor o skickar ett stort grattis till Rasmus och Sophie!

    SvaraRadera
  8. sorgligt och fint!
    Styrkekram

    SvaraRadera
  9. Vilken dag... :( (och :)) Förstår din/er saknad över mormor.
    Gratulera sophie!

    SvaraRadera
  10. Så mycket känslor på en & samma gång! Grattis till din bror & Sophie !!

    SvaraRadera