fredag 28 maj 2010

Stenkastare och vänstervridna puckon!

Nu ikväll bestämde jag mig för att köra till mina föräldrar och äta då Henrik fick hoppa in och jobba.
Jag packade in Keila, Bibbi , vagn och lite andra nödvändigheter såsom blöjor, pyjamas och rena kläder till lillan i bilen och styrde kosan mot Amiralsgatan i Malmö. Där blev det tvärstopp! Jag tittade på klockan och kunde snabbt räkna ut att det inte var rusningstrafik klockan halv sju. Jag försökte sträcka på mig och se vad det var som orsakade trafikstockningen.
När jag skulle svänga in på Nobelvägen för att ta mig via Dalaplan till motorvägen såg jag 50-60 cyklister som cyklade mitt i gatan och stoppade trafiken. De cyklade i cirka 15 km i timmen och alla bilar var så illa tvungna att köra i deras takt efter dem då de cyklade i bredd över båda filerna.


Alla 28 000 bilar bakom tutade och jag hamnade först i ledet då bilen framför svängde av. Jag körde upp bakom dem och hängde mig på tutan. De närmst min bil vände sig bara om, vinkade och flinade åt mig. Då blev jag så arg att tårar rann ner för kinderna. Jag var så arg. Jag kör i sakta mak bakom dessa gudsförgätna äckliga människor och det sniglar sig fram. Jag tar upp telefonen och ringer 112 och berättar om stenkastarnas förehavanden och att de faktiskt utsätter både den ena och den andra för risker.

Jag får prata med en polis och jag berättar med tårarna rinnande nerför kinderna om vad som försiggår på Nobelvägen.

Jag: Ni får skicka hit polisbilar, får dom lov att cykla mitt i vägen? Det är bilkö hela Nobelvägen.
Poliskvinna: Hur många är dem?
Jag: 50-60 stycken på cykel mitt i båda filerna. Alla bilar tutar. De har cyklat på en bil som försökte köra om.
Poliskvinna: Vad är det för typ av människor?
Jag: Stenkastare. Sådana som inte jobbar och kan betala för sig och är förbannade på alla som har pengar och kör dyra bilar. Svin helt enkelt!
Poliskvinna: Aha, okej.
Jag: Jag vill anmäla varenda en av dem. Ni får skicka hit en bil så att dem kan åka fast.
Poliskvinna: Anmäla dem för vad?
Jag: DU!!! Jag fick barn för en månad sedan och mina hormoner dansar fortfarande samba, snyft, dem jävlas med oss. Jag vill anmäla dem! Skitsamma för vad! Hitta på något, bara dem åker dit! Jag vill anmäla dem för emotionell sveda och värk!
Poliskvinna: Okej...hrrrmm...fniss... Jag ska kontakta nån bil och skickar dem mot Nobelvägen.
Jag: Be dem komma i körriktning från Dalaplan mot Nobeltorget för de kommer inte komma fram från andra hållet!


Jag är vansinnig och förbannar varenda jävla palestinasjal i detta avlånga jävla land!
Jag hänger på tutan och rullar ner rutan då en kille cyklar brevid min bil och visslar.
HAN VISSLAR OCH JAG KOMMER FÅ ÄTA KALL MAT HOS MINA FÖRÄLDRAR!!!

Jag: Vad fan sysslar ni med era äckliga jävla stenkastar svin!
Stenkastar svin: Jag är ingen stenkastare!
Jag: Klart du är din jävla parasit! Skaffa dig ett jobb så ska du se att du också kan köpa en bil en dag.
Stenkastar svin: Jag tycker du kan ställa din fina BMW och ta cyklen du med. Så bevarar du också miljön.
Jag: TYCKER DU ATT JAG SKA CYKLA MED ETT SPÄDBARN PÅ MOTORVÄGEN TILL TRELLEBORG??!! (Ja, ni förstår, jag skrek så högt att killen blev alldeles röd i ansiktet som han skämdes).

Det har gått cirka en halvtimme och jag ringer till pappa och ber om numret till polisen, då man inte ska ringa 112. Jag är skakar i hela kroppen och när mamma får telefonen brister det.
Jag gråter och gråter och gråter.
De tjoar och tjimmar framför mig på cyklarna och de vinkar provokativt till mig och ler hånfullt. Hela Nobelvägen är fylld med bilar och bussar som står stilla och alla tutar.
Vid Dalaplan svänger de av mot Pildammsparken och jag kör nästan på en av dem när jag rivstartar mot Mobilia. Jag kommer fram till polisen igen och personen svarar att det är så många som ringt in angående detta och poliser är på väg.

Jag kommer slutligen fram till motorvägen och sätter av mot Trelleborg, jag gråter hela vägen till Skegrie och jag bestämmer mig för att aldrig någonsin sätta min fot på Möllan för att ser jag en stenkastare eller palestinasjal ever again så går jag i taket fullständigt!

Update - 23.20
Jag har nu lugnat ner mig, bara så att ni vet. Men jag fördömmer ändå alla stenkastare!

10 kommentarer:

  1. Hahahhahaha man ska inte skratta, men du skriver så roligt! Kan riktigt känna din ilska.
    Jag hade blivit tokig!

    SvaraRadera
  2. Hahahaha!!! Jag kan inte sluta skratta åt din kommentar: TYCKER DU ATT JAG SKA CYKLA MED ETT SPÄDBARN PÅ MOTORVÄGEN TILL TRELLEBORG??!!

    SvaraRadera
  3. hahah naw Danni! Låter jobbigt!=)

    SvaraRadera
  4. Ha ha, skrtatr ihjäl mig! Kan fakiskt känna igen mig själv i situationen, hade nog blivit minst lika förbannad!!

    Hoppas du fick en fin kväll hos dina föräldrar ändå!

    KRAM och trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. Detta är upprörande! Menar du verkligen allvar!? Du gör ju verkligen din fördömande, politiska ställning helt klar. Snacka om att dra alla över en kam. I din märkliga värld är alltså alla som våga protestera mot det rådande systemet och vill värna om miljön stenkastare?! Snacka om hets mot folkgrupp. Jag har tyckt om din blogg tidigare, men jag tänker aldrig läsa den igen. Skämmes ta mig fan!

    SvaraRadera
  6. Du é för söt!
    Ålskar när du skriver precis vad du tänker!
    Fortsätt med det....ha det bra och akta dig för cyklisterna!
    Kram Maria <3

    SvaraRadera
  7. Therese,
    jag har inte skrivit att "alla som vågar protestera mot det rådande systemet och värnar om miljön är stenkastare".
    De som cyklade framför min bil i fredags borde i min märkliga värld skämmAs ta mig fan!
    Jag drar syndikalister och stenkastare över en kam och det står jag för.
    Jag har alldeles för dålig erfarenhet av sådana människor och är icke nådig när jag träffar på dem. Det står jag för!
    Tycker du kanske också att jag ska cykla med min fyra veckors bebis på motorvägen?
    Givetvis värnar jag om miljön på alla tänkbara sätt jag kan.

    Det är min blogg och jag hatar stenkastare om jag vill ;-)

    SvaraRadera
  8. Sara (nästankusin)30 maj 2010 kl. 14:15

    Herregud vad festlig du är !! Jag skrattar iallfall så jag gråter . Grattis ännu en gång till lilltjejen !

    SvaraRadera
  9. Tittis snygga syrra30 maj 2010 kl. 20:22

    Herregud vad folk kan hetsa upp sig!!! Ja Danni, sikken tur att det är din blogg och inte Thereses,hon kan ju skriva om stenkastare på sin blogg ju hahahaha!!! Man får ju ta det lite med humor!!! Skit roligt skrivet tycker jag Danni,tycker om att du spetsat till din blogg lite!Go mama!!!!

    SvaraRadera
  10. Herregud, du verkar knäpp

    SvaraRadera