torsdag 20 maj 2010

Oh Happy Day!

Till de här glada leendena vaknade jag imorse. Det slår aldrig fel, vår lilla bebis är så glad på morgonen och jag är så glad för att hon inte ärvt sin mammas morgonhumör.
Hon brås helt klart på sin pappa här som alltid är glad när han vaknar.
Vi låg och pratade länge i sängen efter amningen och flera gånger log hon mot mig. Jag är så stolt över att hon gjort det sedan hon var en vecka gammal och jag blir lika rörd varje gång hon gör det.

En glad prinsessa
Busar med mamma och pappa i sängen


Nu ska vi hoppa ur pyjamasen och göra Trelleborg tillsammans med min syster och Vendela.
Vi börjar med en fika på Espresso House och därefter tänkte jag gå och hälsa på mormor.
Senare idag publicerar jag min förlossningsberättelse, jag ska bara läsa igenom den och se så att den inte är för grov... Jag kan ju vara rätt grov i munnen ibland.

Ha en bra dag!

5 kommentarer:

  1. haha, äh, vi är inte känsliga! ser fram emot förlossningsberättelsen, frossar i sådana nu! :)
    söt liten tjejja ni har, och glad! :)

    SvaraRadera
  2. Hejsan! Fin blogg du har och en underbar liten flicka :-)

    Tänkte höra hur det känns att spendera en hel dag borta fran hemmet med en nyfödd. Exempelvis om man blir tvungen att byta blöja typ i bilen, på en restaurang utan skötbord, under en promenad hur gör man då?
    Har inga barn själv, men är nyfiken så man inte känner sig helt lost när dagen är kommen.
    Är man oroad över att folket runt ej (alltså de man inte känner) tycker man är jobbig och så när det skriks, ammas och luktar bajsblöja?
    Kanske inget man bryr sig om väl där.

    Men som sagt, bara nyfiken och kul med ärliga svar :-)

    SvaraRadera
  3. det ser vi fram emot att läsa! =)

    SvaraRadera
  4. Gud va hon är söt och vilket leende, får en att smälta ju! ser också framemot din berättelse :)

    SvaraRadera
  5. Så fin du gjort din blogg :) så söt!!
    Ja vist är det underbart att få sova, skönt att dom blir så mätta och goa!

    Emilia sover också länge åt gången och på nätterna äter hon en gång och somnar igen! underbart!

    Ja vi får bestämma en dag snart, hade varit så mysigt! mår d bättre nu efter förlossningen eller har du fortfarande ont? jag har inte alls ont efter snittet längre så det är så skönt!
    kramar

    SvaraRadera