fredag 21 maj 2010

Sangria!

Ikväll har vi Sangria-kväll här hemma hos mamma och pappa. Och jag har faktiskt smakat jag med... Det var så gott! Riktigt kall och god var den. Jag har inte druckit en droppe sprit sen i augusti så det blev lite spagettiben av mig. Ett glas skadar inte, och jag passade på att amma Keila precis innan och nu har hon sovit i tre timmar.
Resten av kvällen blir det dock apelsinsaft för min del.
Idag har det varit riktigt varmt och skönt och lilla Keila har legat och sovit i sin vagn här i mamma och pappas trädgård, det är så mysigt att vara här och kunna gå barfota i trädgården.


Tyvärr åkte förlossningsberättelsen till Koi med Henrik för en stund sedan när han åkte för att jobba. Den kommer åter till mig när han kommer hem inatt. Då är jag antagligen inte vaken utan får ta och lägga upp den imorgon istället. Sorry alla ni som väntar på den. Det var inte meningen att dra ut på det. Ni blir säkert besvikna på innehållet när ni väl läst den...vad vet jag?
Nu ska jag ta på Keila en nytvättad pyjamas som hängt ute på torkvindan hela dagen och amma henne för natten.
Kram på er!
'
Till Sara som undrade hur det är att vara hemifrån med sin nyfödda bebis en hel dag:
Jag har visserligen inte varit hemifrån hela dagen med henne än. När jag lunchade med min väninna valde jag att göra det på min pojkväns restaurang så att jag kunde smyga upp på ovanvåningen, eller ner på kontoret, och amma ifall det skulle krisa. Är inte riktigt där än, där jag kan amma på en restaurangs uteservering.
Härom kvällen var vi på Lemongrass i Malmö där de har skötbord på en av toaletterna, vi använde Keilas "snuse" som underlägg då jag ännu inte införskaffat detta. Allt sånt här funkar och blir det man gör det till. Det gäller att behålla lugnet och inte få panik ute bland folk för att man är rädd för att folk ska titta konstigt på en om bebisen skriker, vill äta eller bajsar. Bebisar känner nämligen av om man blir stressad och stirrig.
Kram på dig!

2 kommentarer: